اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامیان خبر داد

کارشناسی 1658 پرونده مشاغل خانگی در رامیان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامیان گفت: در یک سال گذشته یک‌هزار و 658 درخواست از متقاضیان وام‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی بررسی و کارشناسی شده است.

کارشناسی 1658 پرونده مشاغل خانگی در رامیان

حسین‎علی انصاری‎نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این تعداد پرونده یک‌هزار و 357 پرونده مورد قبول کارشناسان قرار گرفته، چهار پرونده رد شده و 297 پرونده برای رفع نقایص موجود در پرونده به متقاضیان بازگشت داده شده است.

وی با گلایه از کند بودن سرعت تسهیلات پرداختی وام‎های خود اشتغالی و مشاغل خانگی به متقاضیان اذعان داشت: در حالی که به پایان سال مالی چیزی باقی نمانده است بانک‎های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی متقاضیان دریافت وام کند عمل می‎کنند و این مساله ناراحتی متقاضیان دریافت وام‎ها را به دنبال داشته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رامیان در خصوص تسهیلات دامداری‎های کوچک گفت: برابر مصوبات دریافت وام‎های دامداری کوچک صنعتی نیازی به پروانه دامداری نداشت، ولی از آبان ماه 1390 تشکیل پرونده دادند و بانک‎های عامل به بهانه نداشتن پروانه دامداری پرداخت تسهیلات را به تعویق انداخته‎اند و این در حالی است که دریافت پروانه یک دامداری کوچک تا 500 هزار تومان هزینه دارد و تهیه آن برای استفاده از وام 2 میلیونی تومان مقرون به صرفه نیست.

انصاری‎نسب اضافه کرد: بسیاری از متقاضیان از نحوه برخورد مسئولان عامل هم گلایه‎مند هستند در حالی که انتظار است طرح تکریم ارباب رجوع اجرا شود و برخورد با متقاضیان به شکل مطلوب‎تر صورت بگیرد و اگر مشکلی هم در پرداخت وام وجود دارد به شکلی معقول برای متقاضیان توضیح داده شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تکلیفی در اختیار بانک‎ها قرار می‎گیرد تا تعهدات ادارات به مردم در ارتباط با اعطای تسهیلات خود اشتغالی و مشاغل خانگی لحاظ شود تصریح کرد: اگر بانکی از طریق سرپرستی خود در استان دستور دارد که وام را پرداخت نکند اعلام کند تا از طریق سرپرستی‎های بانک‎ها در استان پیگیری شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول