اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد آبپخش انجام شد

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد.

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش علی‌اکبر جوکار جمعه ‌شب در همایش "نقش زنان در تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" که به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش برگزار شده بود با تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن اظهار داشت: در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی نقش بانوان بر همگان مشهود است و از این‌رو تکریم و گرامیداشت روز زن از اهمیتی بالا برخوردار است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش بیان داشت: بانوان در مادری و همسری نقشی بی‌بدیل دارند و باید در این نقش برای تعالی جایگاه خانواده و توجه به جایگاه خانواده در جامعه اسلامی تلاش کنند.

جوکار خاطر نشان کرد: در جامعه اسلامی خانواده جایگاهی برای رشد و تعالی انسان‌ها است و زنان در خانواده نقش سکاندار و هدایتگر را بر عهده دارند که این نقش از اهمیتی بالا برخوردار است.

وی اضافه کرد: زندگی حضرت فاطمه (س) الگوی کامل و فرهنگ فاطمی بهترین شیوه و روش زندگی برای بانوان است و بانوان جامعه اسلامی با پیروی از سیره و زندگی ایشان باید خود را به عنوان الگوی بانوان جهان معرفی کنند.

این مسئول ابراز داشت: خانواده نقطه ضعف غرب است و بی‌توجهی غرب به جایگاه خانواده سبب ایجاد معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و... در جوامع غربی شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت: توجه دولت به زنان شاغل امری مهم است و اقدام استاندار ولایی و ارزشی استان بوشهر در اجرای طرح تفکیک جنسیتی اقدامی ارزشمند در راستای بهبود وضعیت اشتغال بانوان است.

جوکار با اشاره به سال 91 که سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی است متذکر شد: مقام معظم رهبری از سال 88 تا 91 به دلیل اهمیت اقتصاد شعارهایی به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی داشته‌اند پس در سال جدید تمامی همت باید تحقق اهداف این شعار باشد.

وی در ارتباط با نقش زنان در تولید ملی عنوان کرد: نقش زنان در پیشگامی حمایت از کار و سرمایه ایرانی با سه رویکرد شامل رویکرد حمایتی و تشویقی، تولید مستقیم و فرهنگ مصرف انجام می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و متذکر شد: پرداخت وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ویژه در عرصه مشاغل خانگی سبب حمایت از مشاغل بانوان و توانمندسازی اقتصادی بانوان شده است.

جوکار در پایان اذعان داشت: تحقق اهداف و آرمان‌های والای مقام معظم رهبری از مسائلی است که به طور همه‌جانبه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و هیچ‌گونه کوتاهی در این راستا نباید صورت پذیرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول