اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس خواستار شد

تسریع در پرداخت مانده تسهیلات به مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس خواستار تسریع در پرداخت مانده تسهیلات توسط بانک‌های عامل به مشاغل خانگی شد.

تسریع در پرداخت مانده تسهیلات به مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال ظهر امروز در کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان فردوس اظهار داشت: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار به بخش مشاغل خانگی در شهرستان فردوس اختصاص یافته است.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته نظارت بر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی با عضویت بانک‌های عامل، فرمانداری، شورای شهر و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

فرماندار فردوس از صدور بیش از 814 مجوز مشاغل خانگی در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: بیشترین درصد فراوانی مربوط به حرفه قالی‌بافی با 318 مجوز است.

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز از تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: افراد بیکار و جویای کار، فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، افراد باتجربه بخش کشاورزی، داوطلبان عضویت در تعاونی‌ها و روستائیان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

حسن سروری افزود: به افراد متقاضی مبلغ 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد هفت درصد از طریق سیستم بانکی پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از ثبت‌نام افراد در سامانه توسعه بخش کشاورزی و تشکیل بانک اطلاعاتی و پالایش متقاضیان، افراد در غالب شرکت‌های سهامی و به صورت خوداشتغالی ساماندهی می‌شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس یادآور شد: طرح‌های توجیهی شامل تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، آب و خاک، شیلات، ترویج، طرح‌های کوچک کشاورزی خانگی و صنایع تبدیلی روستایی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

سروری گفت: توانمندسازی افراد با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت آشنایی متقاضیان با قوانین و مقررات تهیه طرح‌های کسب و کار از مهم‌ترین اقدامات برای ساماندهی متقاضیان است.

وی همچنین توجه به صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش کشاورزی عنوان کرد.

رئیس اداره تعاون، کارو رفاه اجتماعی فردوس از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، افراد باتجربه و افراد جویای کار خواست تا با مطالعه و کسب مهارت‌های لازم از تسهیلات بخش کشاورزی برای اشتغال خود و دیگران استفاده کنند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول