اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خواستار شد

افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس خواستار افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان فردوس در سال جاری شد.

افزایش سهم اعتبارات مشاغل خانگی فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن سروری ظهر امروز در همایش بزرگداشت کار و کارگر و روز بسیج کارگری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر از جمعیت شهرستان زیرپوشش خدمات حوزه کار هستند.

وی گفت: تعداد 6 هزار کارگر واحدهای تولیدی شهرستان فردوس زیرپوشش بیمه و 12 هزار نفر نیز عضو تعاونی‌های مختلف سطح شهرستان هستند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس سهم شهرستان فردوس از تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته را مبلغ یک میلیارد و 950 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم به نسبت برخی از شهرهای استان که بسترهای ایجاد اشتغال نیز در آن وجود ندارد بسیار کم است.

سروری سه گروه دولت، مردم و سرمایه‌گذاران را موثر در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: کارگران باید در راستای افزایش بهره‌وری تلاش کنند.

وی نرخ بهره‌وری در کشور را بسیار کم دانست و یادآور شد: کارگران با تلاش در راستای افزایش بهر‌وری سبب افزایش تولید نیز می‌شوند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: مردم نیز باید کالاهای داخلی را مصرف کنند چرا که با خرید هر کالای خارجی برای نیروهای آنسوی مرزها صدها فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

سروری از رشد 15 درصدی بازرسی و نظارت بر کارگاه‌های تولیدی در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد 810 بازرسی بصورت موردی و ادواری در سطح شهرستان فردوس انجام شد.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال شهرستان فردوس نیز گفت: اگر امنیت در سرمایه و ثبات قوانین برای سرمایه‌گذار وجود نداشته باشد مسیر پرخطر و آرامش وی از بین می‌رود.

فرامرز کافی افزود: سرمایه‌گذار قصد دارد که با سرمایه گذاری خود ثبات شغلی در منطقه ایجاد کند و از این رو اشتغال و امنیت اقتصادی در ایجاد آینده‌ای روشن برای سرمایه‌گذار بسیار تعیین کننده است.

وی با انتقاد از تصویب ماده 103 تامین اجتماعی تصریح کرد: این ماده بسیار نامطلوب و ناکارآمد بود و کمر کارفرمایان را خرد کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول