اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

صدور 683 مجوز مشاغل خانگی در درمیان

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان از صدور 683 مجوز مشاغل خانگی با اعتبار 16 میلیارد و 15 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

صدور 683 مجوز مشاغل خانگی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان، رجبعلی براتی در دیدار با نمایندگان کارگران و اعضای تشکلات کارگری این شهرستان اظهار داشت: تعهد اشتغال در شهرستان درمیان در سال گذشته یک‌هزار و 454 فرصت شغلی بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 2 هزار و 63 فرصت شغلی جدید در شهرستان درمیان ایجاد شد که بیشترین اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و صنعت بوده است.

فرماندار درمیان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی گفت: برای تحقق این شعار، باید مصرف کالای داخلی به‌ عنوان یک غیرت ملی در فرهنگ عمومی جامعه نهادینه شود.

براتی با بیان اینکه جامعه کارگری از ارکان اصلی تولید ملی است، گفت: پیوند و همکاری کارگران و کارفرمایان و تعلق خاطر به کار می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها و تقویت اعتبار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شود.

وی با بیان اینکه حضور کارگران در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه کار و تلاش توأم با اخلاق و معنویت، استقلال و عظمت ایران اسلامی را تأمین می‌کند، ادامه داد: حضور موفق کارگران در عرصه تولید تهدیدات اقتصادی علیه کشور را خنثی می‌کند و هر تحریمی را می‌شکند.

فرماندار درمیان با تأکید بر رسیدگی سریع به شکایات کارگری و کارفرمایی اظهار داشت: به منظور تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما و پیشگیری از بحران و تنش در محیط‌های کارگری شهرستان سال گذشته، 57 دادخواست واصله با تشکیل 15 جلسه شورای سازش و 15 جلسه هیئت تشخیص در کمترین زمان ممکن  با تکیه بر اصل سازش رسیدگی شد.

براتی از تشکیل پنج تعاونی با 40 عضو و سرمایه 73 میلیون ریال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: توسعه فعالیت تعاونی‌های شهرستان منجر به ایجاد 143 فرصت شغلی جدید در سال گذشته شد.

وی با بیان اینکه دو شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: در سال گذشته این تعاونی‌ها موفق به جذب سهمیه ارزی به مبلغ یک‌میلیون و 176 هزار دلار شدند.

فرماندار درمیان یادآور شد: همچنین مبلغ یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری به تعاونی‌های شهرستان پرداخت شد.

براتی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده در این شهرستان 287 طرح با اشتغالزایی 706 نفر اجرا شده است، افزود: بیش از 508 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها پرداخت شده، همچنین 157 طرح از یارانه دولتی به مبلغ  یک‌میلیارد و 542 میلیون ریال برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه 620 واحد تولیدی در شهرستان درمیان مشغول فعالیت هستند، گفت: بیش از 2 هزار و 750 کارگر در این واحدها مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول