اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار رامیان:

سرعت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بیشتر شود

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار شهرستان رامیان گفت: سرعت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و وام‎های خوداشتغالی کند است و بانک‎های عامل باید سرعت پرداخت وام‎ها را بیشتر کنند.

سرعت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان یدالله رجبلو در ستاد اشتغال شهرستان رامیان که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: با توجه به گزارش‎های رسیده از کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی شهرستان، مرکز فنی‌وحرفه‎ای و آموزشگاه‎های صنایع دستی، اداره تعاون و کار، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر رضا و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با وجود پرونده‎سازی‎هایی که برای متقاضیان دریافت وام‎های مشاغل خانگی صورت گرفته است و به بانک‎ها هم ارجاع داده شده سرعت پرداخت وام در بعضی از بانک‎ها بسیار کند است و در برخی بانک‎ها هم راکد و بدون حرکت مانده و مردم در بلاتکلیفی هستند.

وی خاطر نشان کرد: البته بعضی از شعب همکاری خوبی با ادارات و مردم دارند و پرداخت تسهیلات به نحو شایسته‎ای انجام می‎شود که نمونه آن بانک‎های ملی، کشاورزی و صادرات رامیان و خان‎به‎بین هستند.

در ادامه این جلسه حسینعلی انصاری‎نسب رئیس اداره تعاون و کار شهرستان رامیان هم با گلایه از عملکرد بعضی از بانک‎ها گفت: در حالی که چیزی به پایان سال مالی نمانده ادارات ما سردرگم هستند و نمی‎دانند تا کی باید منتظر نهایی شدن تسهیلات وام‎های مشاغل خانگی و خوداشتغالی از سوی بانک‎ها باشند.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‎ای شهرستان‎های آزادشهر و رامیان هم با انتقاد از عدم همکاری بانک‎ها گفت: به عنوان یک مسئول نمی‎دانم جواب مردمی که پرونده‎سازی کرده‎اند و مرتب پیگیر دریافت وام‎های خود هستند را چه بدهم.

ابوالفضل حسینی‎نسب اضافه کرد: از مجموع 36 پرونده خوداشتغالی و مشاغل خانگی که از سوی مرکز فنی‌وحرفه‎ای به بانک‎های عامل معرفی شده است فقط 11 مورد موفق به دریافت وام خود شده‎اند و سایر متقاضیان با مراجعه با مرکز فنی‌وحرفه‎ای از عدم همکاری بانک‎ها گلایه‎مند هستند.

شهناز حبیبی مسئول آموزشگاه صنایع دستی رامیان هم تعداد افراد معرفی شده به بانک‎ها برای دریافت وام را 72 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: برای صنایع دستی این سهمیه در نظر گرفته شده کم است و شایسته است مسئولان به صنایع دستی توجه بیشتری کنند.

رئیس یکی از نیز با اشاره به آمار و ارقام تسهیلات پرداخت شده گفت: نداشتن ضامن معتبر، کامل نبودن پرونده افراد متقاضی، اقساط معوقه وام‎های قبلی افراد متقاضی و ضامن‎ها و دستورالعمل‎های سرپرستی‎های بانک‎ها در استان از دلایل اصلی کند شدن پرداخت وام‎ها است که ان‌شاءالله با همکاری ادارات و افراد متقاضی با سرعت بیشتری انجام شود.

در پایان مقرر شد تسهیلات وام‎های خوداشتغالی و مشاغل خانگی با همکاری بانک‎ها و برطرف شدن مشکلات از سوی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود و از سوی ادارات در سامانه ثبت و درج شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول