اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 90

17 هزار مجوز مشاغل خانگی در کردستان صادر شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از صدور 17 هزار و 265 مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در این استان خبر داد.

17 هزار مجوز مشاغل خانگی در کردستان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رامین اسدی ظهر امروز در دهمین گردهمایی سراسری رؤسا و معاونین جهاد دانشگاهی در سنندج اظهار کرد: 210 نوع فعالیت مختلف در حوزه مشاغل خانگی تعریف شده است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور باشد.

به گفته وی در سال گذشته 17 هزار و 265 مجوز مشاغل خانگی در این استان صادر شده است که بیش از 10 هزار 296 مورد آن با دریافت تسهیلات بانکی ایجاد شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: امسال 306 رشته در بخش مشاغل خانگی برای استفاده از تسهیلات بانکی و دولتی از سوی دولت اعلام شده است.

اسدی در ادامه به میزان اشتغال‌زایی در سال 89 در این استان اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال‌های ایجاد شده از فروردین 89 تا فروردین 90 برابر آمار 26 هزار بوده است.

به گفته وی از 26 هزار شغل ایجاد شده در سال 89 در این استان، 4 هزار و 857 نفر بدون مهارت، 3 هزار و 261 نفر دارای مدرک دانشگاهی، 12 هزار و 554 نفر دارای مهارت تجربی و 5 هزار و 576 نفر دارای مدرک فنی و حرفه‌ای بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بیشترین آمار بیکاری در این استان را مربوط به رده سنی 25 تا 35 سال عنوان کرد و گفت: عدم مهارت کافی افراد جویای کار برای ورود به عرصه اشتغال مهم‌ترین عامل بیکاری در این استان است.

وی برقراری تناسب بین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیازهای بخش تولید و اشتغال استان را نیز ضروری دانست و افزود: برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال‌های پایدار باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نیازهای تولید و اشتغال همگام باشد.

وی حوزه کشاورزی به عنوان ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال در سطح استان نام برد و افزود: با وجود ظرفیت اشتغالزایی استان در حوزه کشاورزی متاسفانه تعداد مجوزهای صادر شده بسیار کم بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی به دلیل ماهیت طرح و تاکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش و توانمندسازی نیروهای انسانی برای ایجاد اشتغال پایدار اهمیت زیادی دارد.

اسدی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان بیکار فاقد مهارت فنی و حرفه‌ای هستند، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نوعی مهارت‌اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است و کسب یک مهارت تخصصی مادام‌العمر موجب توانمندی فرد در احراز شغل مورد نظر می‌شود.

وی در پایان از کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان یکی از نهادهای موفق در بحث اشتغال‌زایی و نظارت بر اشتغال‌ها نام برد و افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در سال گذشته مقام نخست استان را در بحث ایجاد اشتغال کسب کرده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول