اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل:

17 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل گفت: تاکنون در استان اردبیل 17 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

17 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد منافزاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: این کارگروه به عنوان بازوی توانمند در ایجاد فرصت اشتغال و هدایت سرمایه‌گذاران تلقی شده و علاوه بر مرکز استان جلسات آن در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با یادآوری این‌که در سال گذشته 19 جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری برگزار شد، تصریح کرد: قانون‌گذار برای این کارگروه 16 وظیفه تعیین کرده است که براساس سیاست ابلاغی دولت در حوزه اشتغال، هدایت، نظارت و عملکردها فعالیت چشمگیری را شاهد هستیم.

منافزاده خاطر نشان کرد: کارگروه اشتغال استان با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف حمایت از سرمایه‌گذاران را در سرلوحه فعالیت‌ها قرار داده به طوری که بسته سیاستی دولت در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری اغلب توجه به نیروهای بومی و استفاده از توان آنها است.

این مسئول اضافه کرد: در سال گذشته در مورد مانده اعتبار تسهیلات بنگاه‌های زودبازده مصوبات و طرح‌های مختلفی تحویل شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری شد که ما نیز در حد توان به تصویب و معرفی سرمایه‌گذاران به بانک‌های عامل اقدام کردیم.

وی در مورد مشاغل خانگی ادامه داد: در این زمینه سهم استان 40 میلیارد ریال اعتبار بود که در 19 جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری طرح‌هایی به همین میزان اعتبار به بانک‌های عامل معرفی شد.

به گزارش فارس، دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: در این زمینه 50 درصد اعتبارات پرداخت شده و قرار است با تاکید استاندار و مسئولان امر و فرصت باقی‌مانده تا تیرماه کل اعتبار 40 میلیارد ریالی جذب شده و در ایجاد فرصت‌های اشتغال خانگی صرف شود.

منافزاده تاکید دولت را بر اشتغالزایی به ویژه بهره‌گیری از فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: اولویت اول ما نیز در ایجاد اشتغال توجه به بخش کشاورزی است به طوری که با جلب و جذب فارغ‌التحصیلان این بخش می‌توان از فرصت پیش آمده در مسیر تحقق اشتغال واقعی استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: در این ارتباط 185 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که امیدواریم این اعتبارات به نفع بخش کشاورزی و فارغ‌التحصیلان این حوزه تزریق و توزیع شده و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

منافزاده ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری استان را در جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد فرصت‌های اشتغال ممتاز توصیف کرد و اظهار داشت: هر چند اعتبارات ارزی و تسهیلات مورد نیاز در حوزه گردشگری ابلاغ نشده است اما آمادگی داریم با تمام توان و رفع برخی از نواقص و کوتاهی‌ها حرکت رو به رشد را در این زمینه تقویت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگروه توسعه اشتغال توجه جدی به اصل توازن در تمام بخش‌ها دارد البته با توجه به وضعیت استان در بخش کشاورزی به یقین اولویت اصلی در این حوزه می‌باشد و برگزاری همایش‌های مختلف نظیر سرمایه‌گذاری در همین زمینه بوده است.

منافزاده از تهیه و توزیع کتابچه فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در کنار سهولت کار در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران این کتابچه را تهیه و تدارک دیده‌ایم تا سرمایه‌گذاران با دید وسیع و باز با مطالعه آن تصمیم‌گیری لازم را انجام دهند.

این مسئول اضافه کرد: البته با فعالیت ستاد سرمایه‌گذاری استان و دبیرخانه آن در دو ماه اول امسال طرح‌های خوبی در بخش کشاورزی و گردشگری از سوی سرمایه‌گذاران ارایه شده که انتظار می‌رود با قطعی شدن اجرای آنها یک حرکت مثبت و رو به جلو را شاهد باشیم.

وی شمال، جنوب و مرکز استان را دارای ظرفیت و توانمندی بی‌حد و حساب دانست و ادامه داد: برای سال‌جاری دبیرخانه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری محور کار و فعالیت را تعیین کرده است و در شهرستان‌ها نیز به همت فرمانداران شاهد شکل‌گیری و برگزاری جلسات مستمر ستاد سرمایه‌گذاری و اشتغال هستیم.

منافزاده در پایان سخنان خود گفت: دستگاه‌های غیردولتی به ویژه مراکز دانشگاهی در شناساندن مزیت‌ها و قابلیت‌های استان و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بایستی دست متولیان این حوزه را بگیرند تا یک حرکت رو به جلو و واقعی را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/ر10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول