اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

جهیزیه‌های سنگین زمینه ذلت خانواده‌ها را فراهم آورده / یوروویژن قتلگاه و مسلخ زنان است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: برنامه یوروویژن که قرار است هفته آینده در کشور همسایه برگزار شود، قتلگاه و سلاخ‌خانه شخصیت و هویت زنان است.

جهیزیه‌های سنگین زمینه ذلت خانواده‌ها را فراهم آورده / یوروویژن قتلگاه و مسلخ زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در همایش "زن، زندگی سالم، نشاط و تحکیم بنیان خانواده" در اردبیل اظهار داشت: غرب می‌خواهد هویت و اصالت زن را زیر سئوال ببرد و با عریان ساختن زن زمینه شهوت‌های حیوانی مردان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد:‌ خدا با لطف و عطوفت خود زهرا (س) را به عنوان یک الگوی جاودانه به جهان معرفی کرد و سیره و سلوک زندگی آن حضرت کافی است تا زنان جامعه امروز به خود بیایند و نسبت به هویت بر باد رفته خود معترض شوند.

عاملی خاطر نشان کرد: اگر زن را درست تعریف نکنیم، روابط دو جنس را درست تنظیم نکنیم و نقش زن را درست تبیین ننماییم جامعه ما به سوی ویرانی حرکت می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: ما باید در موضوع شخصیت زن با دنیا به صورت هجومی صحبت کنیم چرا که غرب در مقابل منطق دینی ما هیچ حرفی ندارد اما از آن جایی که امپراطوری‌های رسانه‌ای، نهادهای بین‌المللی و مکر اللیل و النهار را در اختیار دارد قدرت تسخیر نیز داشته است.

وی ادامه داد: حفظ و حراست و دفاع از هویت زن یک ضرورت فوق‌العاده است چرا که خارج از ایران، زن ابزار دست نیاز مرد و زیر پا افتاده‌ترین موجودی است که شرافتش پایمال شده و این همان مساوی با مرگ و خواری است.

به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که ما به فرهنگ، معارف و میراث معنوی خود ظلم کرده‌ایم، بیان کرد: ما حرف‌های ارزنده‌ای برای زدن در این دنیا داریم چرا که ما می‌خواهیم زن را تعریف کنیم و مشکل اصلی ما با غرب نیز همین اختلاف در تعاریف است.

عاملی با اشاره به این‌که کشورهای غربی برای انتقام گرفتن از اصل اسلام در ایران یوروویژن را که قتلگاه و سلاخ‌خانه زنان است به راه انداخته‌اند، گفت: رژه این گروه رو سیاهان در این روز مایه ننگ و بی‌آبرویی تمام آنانی است که در حمایت از شخصیت زن کوتاهی می‌کنند.

وی یوروویژن را مرکز جولان همجنس‌بازان اعلام کرد و افزود: آنها به راستی که با خدا به محاربه برخاسته و با خود خدا جنگ می‌کنند.

عاملی داشتن نگاه توحیدی به عالم را یکی از مهم‌ترین ضروریات اعلام کرد که می‌تواند بشریت را به خدایی زیستن دعوت کند.

وی اظهار داشت: غرب برای این‌که بخواهد از ایران انتقام بگیرد یوروویژن را به عمد در بیخ گوش ایران و در جمهوری آذربایجان به راه می‌اندازد و با آن در صدد است تا تمام ارزش‌های دینی و هویت اسلامی را تخطئه کند.

عاملی تصریح کرد:‌ غرب با این حرکات خود در واقع می‌خواهد امیال و نفسانیات پوچ و واهی را در جامعه ترویج دهد و در تعریف او زن هر قدر فریباتر جایگاهش در جامعه والاتر.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز زنان را طوری درست کرده‌اند که هر قدر موفق باشد چشم مرد را نوازش کند به همان میزان زنی خواستنی و دوست داشتنی است اما صد افسوس که غرب تمام هویت زنان را با این عمل خود زیر پا افکنده و آن را به نیستی و هلاکت کشانده است.

عاملی اضافه کرد: چطور می‌شود مغز یک انسانی را چنان شست که حجاب را عین مرگ برای خود بداند در حالی که حجاب برای یک زن آبرو و شرف است و زنی که لباس خود را درآورد حیای خود را درآورده است.

این مسئول زنان محجبه را مبارزان راه آزادی و اسلام‌خواهی اعلام کرد و ادامه داد: شاه پهلوی ایران وقتی سخن از چادر به میان آمد، گفت چادر کفن سیاهی است که مانع می‌شود زیبایی‌های پنهان زن آشکار شود و در این جا است که بگوییم افسوس بر این اندیشه و فکر پوچ و غلط.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که تمام هنر زن این است که از خاک برخیزد و به عرش اعلا برسد، بیان کرد: غرب با اندیشه‌های پوچ خود زن را با خاک یکسان کرده، زمینه سقوط او را فراهم نموده، هستی او را به غارت برده و عطش کاذب شهوت را در تمام دنیا گسترانیده است.

عاملی ادامه داد: زنان ما امروز باید با فریاد اسلام‌خواهی، تقوا، حیا، حجاب و کفو نفس چنان در مقابل این اندیشه جهنمی غرب به پا خیزند که این حرکت را در نطفه خفه و بدانند عظمت زن در کفو نفس است.

وی کفو نفس را بزرگ‌ترین عزت برای مردان و زنان اعلام کرد و گفت: مخالفت نفس انسان را بزرگ می‌کند و به قول آیت‌الله مشگینی هر مخالفت نفس یک قدم به سوی کمال است.

عاملی با تاکید بر این‌که امروز دنیا در مقابل حضرت زهرا (س) خاضع شده است، افزود: چطور است در کشوری همچون آمریکا مؤسسه‌ای به نام مادر به خانه‌ات برگرد راه‌اندازی می‌شود و این نشان می‌دهد که دنیای غرب نیز از این تفکر غلط برخی سیاست‌مداران سیاه‌اندیش به تنگ آمده است.

وی حضرت زهرا (س) را شخصیت جامع و کاملی اعلام کرد و اظهار داشت:‌ آن حضرت با خطبه‌های غرای خود ارکان ظلم را به لرزه درآورده است و زنان ما باید برای حضور در اجتماع حیا و رفتار الهی و آسمانی آن حضرت را در پیش گیرند.

عاملی حیا در زنان را مهم‌ترین اولویت اعلام کرد و ادامه داد: حیا در زن جاذبه‌های معنوی را به وجود می‌آورد و اگر چنین باشد زنان ما با حجاب به جنگ با غرب و اندیشه‌های غربی می‌پردازند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که جامعه ما با بها دادن به هویت و ارزش زن، زنان را به اعلا درجه انسانیت رسانده‌اند، تصریح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم تا زنان اراده نکنند جامعه ما درست نمی‌شود.

وی خارج شدن از بساطت را مهم‌ترین ضربه به پیکره خانواده‌ها اعلام کرد و بیان داشت: جهیزیه‌های سنگین زمینه ذلت خانواده‌ها را فراهم آورده است در حالی که با نگاهی به زندگی حضرت زهرا (س) در می‌یابیم که آن حضرت با جهیزیه اندک وارد خانه علی (ع) شد و با روحی بزرگ عظیم‌ترین معلم آزادیخواه بشریت امام حسین (ع) را تربیت کرد.

عاملی با تاکید بر این‌که فلسفه حجاب و عفاف و عنف زن باید گشوده شود، خاطر نشان کرد: خانم اگر عنفه نداشته باشد، هیچ چیز ندارد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول