اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

راه اندازی دو پاسگاه محیط بانی دریایی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از راه‌اندازی دو واحد محیط بانی دریایی برای نخستین‌بار در استان در سال جاری خبر داد.

راه اندازی دو پاسگاه محیط بانی دریایی در خوزستان

تورج همتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: امسال برای نخستین‌بار در استان دو واحد پاسگاه محیط بانی در دریا به منظور حفاظت از زیستگاه‌ها و گونه‌های بومی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان بیشترین مساحت خوریات را در کشور داراست، اظهار کرد: نوار ساحلی این استان از نهر خین در اروندرود تا امامزاده عبدالله به طول حدود 270 کیلومتر است که این مسافت با احتساب خوریات و سواحل خور موسی و رودخانه‌های قابل کشتیرانی بالغ بر یک هزار و 100 کیلومتر وسعت دارد.

وی افزود: در این بین خور موسی به عنوان سومین خلیج بزرگ دنیا با توپوگرافی منحصربه‌فرد و اکوسیستم‌های طبیعی از جمله تالاب ساحلی، جزایر و پهنه‌های گلی جزرومدی که بزرگ‌ترین پهنه‌های گلی در کل خلیج فارس هستند، از شرایط اکولوژیکی ویژه‌ای برخوردار است چنانچه به دلیل شدت و سرعت و بلندای جزرومد یکی از عمیق‌ترین مناطق خلیج فارس با عمقی حدود 80 متر را در آن مشاهده می‌کنیم که باعث گردیده این منطقه برای استقرار انواع فعالیت‌های توسعه‌ای مستعد باشد.

همتی تأکید کرد: با هدف حفظ و حراست از پهنه‌های آبی و ارزشمند خور موسی و خوریات فرعی آن و نیز مصب‌های غنی اروندرود، بهمنشیر و زهره، احداث پاسگاه‌های ساحلی در این مناطق در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو منطقه دارا و سجافی با مساحت بیش از 132 هزار هکتار برای ایجاد مناطق حفاظت شده ساحلی دریایی به سازمان متبوع پیشنهاد شده‌اند، ضرورت احداث پاسگاه‌های ساحلی بیشتر مشهود می‌شود.

به گفته وی، طبق برنامه‌های مدنظر در سال 91 حداقل یک پاسگاه محیط بانی ساحلی تأمین بودجه و احداث می‌شود که با توجه به ردیف‌های استخدامی جدید، از نظر نیروی انسانی نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول