اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد

برگزاری دوره ضابطین دادگستری برای محیط‌بانان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از برگزاری دوره آموزش ضابطین دادگستری برای محیط‌بانان استان خبر داد.

برگزاری دوره ضابطین دادگستری برای محیط‌بانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تورج همتی گفت: به منظور آشنایی بیشتر محیط‌بانان خوزستان با قوانین، مقررات و ضوابط قضایی دوره آموزشی ضابطین دادگستری برگزار شده است.

وی درباره اهمیت این دوره گفت: بر اساس ماده ۱۵ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست لازم است که محیط‌بانان زیر نظر مقام قضایی آموزش‌های لازم را ببینند و از آنجایی که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یک سازمان شبه نظامی، دستگاهی حاکمیتی و فرابخشی انجام مأموریت می‌کند، محیط‌بانان ضابط خاص دادگستری محسوب می‌شوند.

همتی با تأکید بر آموزش ضوابط و مقررات مربوط به حوزه محیط زیست به پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در بخش‌های مختلف از جمله حفاظت و بهسازی محیط زیست، قوانین شکار و صید، آلودگی‌های زیست محیطی و تخریب زیستگاه‌ها و فراگیری قوانین جدید اظهار داشت: بازآموزی قوانین و مقررات زیست محیطی برای پرسنل این اداره کل نیز ضروری است. در همین راستا تاکنون این اداره کل سه دوره آموزشی ضابطین دادگستری، هشت دوره محیط بانی و محیط داری در سطح منطقه‌ای و ملی برگزار کرده است.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی با موضوعات پرنده‌شناسی، بانک ژن، کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام، آشنایی با آنفلوآنزای فوق حاد طیور، کمک‌های اولیه و آتش‌نشانی خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست باید در همه زمینه‌ها اطلاعات کلی را داشته باشند تا بتوانند با ثبت و مستندسازی وقایع محیط محل انجام خدمت خود به عنوان یک منبع و مأخذ عمل کنند.

وی از آمادگی مرکز آموزش محیط بانی و محیط داری جنوب غرب کشور در پارک ملی کرخه جهت آموزش محیط‌بانان و کار‌شناسان یگان حفاظت استان‌های هم جوار خبر داد و افزود: با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم این مرکز از قابلیت برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح ملی نیز برخوردار است.

همتی با اشاره به تنوع برنامه‌ها و ارتباط کاری پرسنل محیط زیست با اقشار مختلف مردم و صنوف مختلف، پیگیری موضوع ضابطین عام برای پرسنل محیط زیست از سوی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضایی را خواستار شد و تأکید کرد: برگزاری این دوره‌ها از سوی محیط زیست خوزستان پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/آ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول