اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن خواستار شد

استقرار پاسگاه و محیط‌‌‎‎بان تمام وقت در تالاب گندمان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن گفت: ساخت پاسگاه محیط‌بانی و استقرار محیط‌‎ بانی تمام وقت در تالاب بین‎المللی گندمان ضروری است.

استقرار پاسگاه و محیط‌‌‎‎بان تمام وقت در تالاب گندمان
فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته بخشی از تالاب بین‌المللی گندمان در این شهرستان، اظهار داشت: تالاب گندمان حوالی نیمه شب گذشته طعمه حریق شد که پس از اطلاع از وقوع آتش‌سوزی، بلافاصله اقدام لازم به منظور مهار آن صورت گرفت و با بسیج اهالی و محیط‌بانان آتش پس از چندی به کلی مهار شد.
وی، علت آتش‏سوزی تالاب گندمان را عامل انسانی دانست و گفت: بی‎احتیاطی گردشگران یا چوپانانی که از تالاب گذر کرده‌اند، با روشن کردن آتش و بی‎توجهی به منظور خاموش کردن آن منجر به آتش‎سوزی در این تالاب شده است.
فرماندار بروجن ادامه داد: در خصوص عمدی یا غیرعمدی بودن آن در حال حاضر نمی توان سخن گفت و باید بررسی‌های بیشتری در این راستا صورت بگیرد.
وی، عدم بارش نزولات جوی و خشکسالی سال‌های اخیر را بستری برای آتش‎سوزی و حریق در این تالاب عنوان کرد و گفت: باید تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از وقوع آتش‎سوزی در این تالاب از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد تا از تکرار حوادث مشابه در آینده پیشگیری و جلوگیری شود.
کرمی خاطرنشان کرد: اگر چه پس از چندی خسارات محیطی وارده به تالاب در اثر این آتش‌سوزی‌ها جبران می‎شود، اما این تالاب زیستگاه ۱۰5 پرنده مهم است و باید از ورود آسیب به محیط زیست این گونه‌ها جلوگیری کرد. 
وی، بر‌ ضرورت ساخت پاسگاه محیط‎بانی در این تالاب با توجه به اهمیت آن تاکید کرد و گفت: همچنین باید با استقرار تمام وقت محیط‎بان بر این تالاب و بخش‌های مختلف آن نظارت بیشتری صورت گیرد.
کرمی از مردم به‌عنوان اثرگذارترین اهرم در بخش حفاظت محیط زیست نام برد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به‌ عنوان رابط بین سازمان حفاظت محیط زیست و مردم امور حفاظتی و فرهنگ‌سازی را بیش از پیش اثربخش کنند.
فرماندار بروجن گفت: اهمیت بین‌المللی تالاب گندمان می‎طلبد که همه مردم و مسئولان برای حفظ و نگهداری از این سرمایه ملی به اندازه سهم و توان خود تلاش کنند.
وی همچنین از اقدام به موقع مسئولان و محیط‎بانان محیط زیست این استان در راستای مهار این آتش‎سوزی تشکر کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول