اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

4 نهال به یاد شهیدان محیط‌‌بان کردستان کاشته شد

خبرگزاری فارس: چهار نهال به یاد چهار شهید محیط‌‌بان اسفند سال گذشته کردستان صبح امروز با حضور مسئولان و خانواده معظم این شهیدان در سنندج کاشته شد.

4 نهال به یاد شهیدان محیط‌‌بان کردستان کاشته شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج شهردار سنندج این چهار نهال با دست خانواده‌های شهیدان محمود احمدی‌‌نژاد، معمر مرغوبی، کمال حسین‌پناهی و مسعود علیخانی از شهدای محیط‌بان اسفند سال گذشته در پارک سوم خرداد سنندج کاشته شد.

شهردار سنندج در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط‌بان کردستان، یکی از معضلات اصلی شهرهای غرب کشور در چند سال اخیر را ناپاکی هوا و وجود ذرات معلق در هوا عنوان کرد و گفت: شهرداری سنندج برای مقابله با این موضوع اقدام به توسعه نهال‌کاری و توسعه فضای سبز کرده است.

به گفته مهدی حسام‌شریعتی افزایش آلودگی غرب کشور در این مدت موجب گسترش بیماری‌های ریوی برای شهروندان شده که متولیان امر باید با مشارکت مردم برای مقابله با این معضل اقدام جدی انجام دهند.

وی با بیان اینکه شهروندان در توسعه و نگهداری فضاهای سبز شهری و افزایش نهال‌کاری نقش محوری دارند بر فراهم آوردن زمینه حضور بیشتر آنان تاکید کرد.

شریعتی با بیان اینکه شهرداری سنندج با تمام توان، امکانات  و نیروی انسانی خود برای مقابله با این معضل به صورت شبانه‌روزی در تلاش است، تصریح کرد: هوای پاک بدون محیط پاک ممکن نیست، بنابراین پشتیبانی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد و ان‌جی‌اوها در این زمینه بسیار مهم است.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان نیز گفت: شهرداری سنندج در توسعه فضای سبز و نهال‌کاری در سال جاری اقدامات ارزنده‌ای انجام داده که تداوم آن در پایداری هوای پاک بسیار تاثیرگذار است.

ناصح قادری با بیان اینکه بسیاری از گازهای مسموم و خطرناک در سطح شهر توسط درخت‌ها و فضای سبز شهر جذب می‌شود،

 توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری سنندج برای کاهش تردد خودروهای تک‌سرنشین و کاهش آلودگی شهر را ضروری خواند و خواستار توجه بیشتر مدیران شهری به این مهم شد.

به گفته قادری فرهنگسازی توسعه فضای سبز و نهال‌کاری از سوی شهروندان و تشویق هر فرد به کاشت یک نهال در این زمینه بسیار ارزشمند است که رسانه‌های جمعی باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بالا بردن میزان مشارکت شهروندان و تعامل و همکاری شهرداری سنندج با محیط زیست و منابع طبیعی را در تداوم هوای پاک بسیار موثر دانست و بر آن تاکید کرد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، اقدام به کاشت این چهار نهال به یاد شهیدان این مرز و بوم را فرهنگی قابل تحسین خواند و خواستار کاشت نهال در سطح استان به یاد تک‌تک شهیدان این منطقه شد.

محمد سلیمانی خون شهیدان را آب حیات و مایه عزت و آبروی ایران اسلامی خواند و تلاش برای درونی کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ماندگاری آن را در جامعه یک امر ضروری بیان کرد.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول