اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

کمبود محیط‌بان همچنان در صدر مشکلات حفاظت از محیط زیست

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کمبود نیروی انسانی را در حوزه حفاظت از محیط زیست مهم دانست و گفت: در هر 400 هزار هکتار از 14 نیروی محیط بان استفاده می‌شود.

کمبود محیط‌بان همچنان در صدر مشکلات حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اصغر محمدی‌فاضل بعد ازظهر امروز در نشست تخصصی و کارگاه آموزشی طرح دختران بوستان معصومیه که در هتل سالاردره مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه آموزش همگانی محیط زیست در اولویت برنامه‌های سازمان حفاظت از محیط زیست کشور قرار دارد، اظهار داشت: بانوان در تربیت و مدیریت خانواده نقش موثری دارند که باید از این ظرفیت برای حفظ محیط زیست استفاده شود.

وی ادامه داد: بخش از فعالان حوزه اداری حفاظت از محیط زیست را بانوان تشکیل می‌دهند که خود می‌توانند به عنوان محیط بانوان در این عرصه فعالیت کنند.

این مسئول به گستره فعالیت سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و یادآور شد: برخی از موارد زیست محیطی از سوی متخصصان و محیط بانان شناسایی می‌شود ولی به دلیل کمبود نیروی انسانی در رفع آسیب‌ها موفق نیستیم.

محمدی‌فاضل کمبود نیروی انسانی را در حوزه حفاظت از محیط زیست مهم دانست و گفت: در هر 400 هزار هکتار از 14 نیروی محیط بان استفاده می‌شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی کشور اضافه کرد: در 750 میلیون متر مربع یک نفر محیط بان در عرصه کار حفاظتی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست مدعی است که در حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی مسئولیت دارد، ولی به لحاظ عملیاتی توانایی نظارت دقیق بر مناطق حفاظت شده را نداریم.

این مسئول با تاکید بر اینکه دامنه فعالیت حفاظت از محیط زیست برای متولیان امر گسترده، تصریح کرد: از ظرفیت‌های موجود مجموعه سازمان محیط زیست به نحو مطلوبی استفاده شود.

محمدی‌فاضل خاطرنشان کرد: هر امکانی در حیطه کار دانشگاه محیط زیست کشور باشد برای حفاظت دریغ نداریم.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیست محیطی سازمان محیط زیست فعالیت اولویت‌دار سازمان حفاظت از محیط زیست در سال جاری را بخش احیای تالاب‌ها دانست و یادآور شد: در سال جاری به طور خاص به موضوع آب‌های داخلی، احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های داخلی پرداخته می‌شود که برنامه‌های ویژه‌ای در این بخش اتخاذ شده است.

وی اذعان داشت: برای ارائه برنامه‌های مطلوب زیست محیطی از توانمندی‌های متخصصان امر استفاده می‌شود.

به گزارش فارس، با حضور معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور از کتیبه نصب شده در سایت اداری منطقه میانکاله با عنوان مرحوم زنده‌یاد کامبیز بهرام سلطانی درج شد پرده‌برداری به عمل آمد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول