اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

قوانین حمایتی از محیط بانان نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یکسان شدن قوانین حمایت از نیروهای انتظامی در مورد محیط‌بانان نیازمند بازنگری است.

قوانین حمایتی از محیط بانان نیازمند بازنگری است
سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: کار محیط‌بانی حساسیت و مشکلات بسیاری دارد، برهمین اساس موفقیت در انجام وظایفی که همراه با مخاطرات مختلف، برخورد با متخلفان و مسائلی که در این حوزه کاری پیچیدگی خاص خود را دارند نیازمند همکاری و حمایت از جانب خانواده‌هایشان است که هم محیط‌بانان و هم خانواده‌های آنان، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی با تأکید بر اینکه حفظ محیط زیست، حفظ بشریت است، گفت: انسان حلقه‌‎ای از موجودات به شمار می‌رود و چنانچه به محیط زیستش آسیبی وارد شود خودش نیز به مخاطره می‌افتد.
یوسف‌پور در ادامه با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست با اشاره به شاخص‌های توسعه پایدار، گفت: پیشرفت، اقتصاد پویا و دستیابی به ساختار اجتماعی مطلوب با حفظ محیط زیست  ملازمه پیدا می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بر لزوم دستیابی به راه‌های جدید برای حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: در حفظ محیط زیست تنها مولفه‌های افزایش نیرو، تجهیزات و امکانات، تشکیلات و ساختار موثر نیست، بلکه جلب مشارکت همگانی بیش از سایر در این عامل موثر است.
وی به بهره برداری و حفظ همزمان عرصه‌های زیست محیطی توسط مردم اشاره کرد و گفت: باید راه‌های نوینی ارائه شود تا مشارکت مردم در حفظ محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.
یوسف‌پور بر ضرورت حمایت‌های بیش از پیش مدیریت استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در حفظ محیط زیست این استان تأکید کرد و گفت: کمک‌های به‌هنگام استاندار و معاون عمرانی در سال‌جاری بسیار به موقع و موثر بود و توانست جلوی بخش اعظمی از هدر رفت نیرو و امکانات را در حوزه محیط زیست استان بگیرد.
وی در ادامه با برشمردن اهم فعالیت‌ها، مشکلات و کاستی‌ها در حوزه محیط زیست استان، گفت: نبود تجهیزات، کمبود نیرو و وسعت منطقه، فراموش کردن ارزش اجتماعی کار محیط بانان، عدم توجه سازمان به کار مقدس محیط بانی، سختی شرایط کار، آسیب پذیری در برابر شکارچی‌ها و نداشتن امنیت جانی، دوری طولانی مدت از خانواده، امکانات کم، کمبود حقوق و مزایا، بالا بودن ساعت کار از مهم‌ترین این وظائف است.
یوسف‌پور بر ضرورت بازنگری قوانین حمایتی از محیط بانان تأکید کرد و گفت: یکسان شدن قوانین حمایت از نیروهای انتظامی در مورد محیط‌بانان نیازمند بازنگری است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول