اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست؛

پاسگاه محیط‌بانی سمندر لرستان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: پاسگاه محیط بانی سمندر لرستانی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خرم‌آباد افتتاح شد.

پاسگاه محیط‌بانی سمندر لرستان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان شنبه‌شب در مراسم افتتاح پاسگاه محیط‌بانی سمندر لرستان گفت: با راه‌اندازی این پاسگاه به عنوان پاسگاه محیط‌بانی در استان لرستان، پنج نفر به عنوان نیروهای محیط‌بان در این منطقه مستقر و فعالیت می‌کنند.
محمد حسین بازگیر اظهار داشت: با افتتاح این پاسگاه به طور قطع می‌توان اقدامات اساسی برای حفاظت و نگهداری از این گونه جانوری انجام داد.
وی افزود: این پاسگاه به منظور حمایت از گونه جانوری نادر سمندر لرستانی به عنوان گونه آندمیک و خاص لرستان در منطقه حفاظت شده شاداب کوه در منطقه اطراف شهرستان خرم‌آباد احداث و راه‌اندازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با حفاظت و نگهداری ویژه توسط محیط‌بانان و مشارکت جدی مردم امیدواریم بتوانیم از انقراض گونه جانوری سمندر لرستانی جلوگیری کرد.
سمندر کوهستانی لرستان یا سمندر خالدار قیصری یا سمندر قمصری یا سمندر خالدار امپراتور (نام علمی Neurergus kaiseri) گونه‌ای سمندر بسیار رنگی است که در جنوب رشته کوه‌های زاگرس در نزدیکی شهبازان لرستان زندگی می‌کند.
سمندر کوهستانی لرستان دارای بدنی به طول ۱۴ سانتی‌متر است و پوست آن در قسمت پشتی قهوه‌ای رنگ با خال‌ها و یا نوارهایی زرد و یا نارنجی بوده که ظاهری زیبا به این دوزیست بومی ایران بخشیده است.
محمدی‌زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته در سفر یک روزه خود به لرستان در جلسه مقابله با ریزگردها در استانداری لرستان شرکت کرد.
بازدید از آغاز عملیات اجرایی موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش لرستان در منطقه پارک 14 معصوم خرم‌آباد، نشست با خبرنگاران و افتتاحیه زیستگاه سمندر در منطقه پل زال خرم‌آباد از دیگر برنامه‌ای محمدی‌زاده به لرستان بود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول