اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:

همت نیکوکاران مدارس کشور را یک‌نوبته کرد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: با همت نیکوکاران امروز مدارس چهارنوبته به دو و یک‌نوبته تبدیل شده است.

همت نیکوکاران مدارس کشور را یک‌نوبته کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حافظی ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌شمالی اظهار داشت: هم‌اکنون 400 هزار نفر در کشور جزو مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: 30درصد مدارس کشور را خیرین مدرسه‌ساز احداث کرده‌اند.

حافظی با اشاره به تأثیر حرکت خیرین مدرسه‌ساز در امر تعلیم و تربیت افزود: خیرین مدرسه‌ساز برای ارتقای دانش فرزندان و آینده‌سازان کشور بسترسازی می‌کنند به طوریکه تا قبل از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی، مدارس چهار نوبته بوده ولی اکنون پس از سال‌ها مدارس یک‌نوبته و دونوبته هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور حرکت خیرین مدرسه‌ساز را افتخاری در سطح جهان عنوان کرد و اظهار داشت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز امسال در 550 شهرستان و 31 استان کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هرساله در بهار طبیعت جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور برگزار می‌شود و امسال از روز 20 اردیبهشت ماه این جشنواره از عسلویه آغاز و 18 خرداد ماه در اردبیل پایان می‌یابد.

استاندار خراسان‌شمالی هم در این آیین دانایی را بالاترین توانایی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم در مقابل دشمنان انقلاب بایستیم و توطئه‌های آنها را خنثی کنیم باید توانایی داشته باشیم.

ابوطالب شفقت افزود: ما دنبال علم و دانش و دانایی و توانایی بوده که منجی بشریت باشد و به مردم خدمت کند و در خدمت آنها باشد.

استاندار خطاب به نیکوکاران مدرسه‌ساز نیز گفت: سرمایه شما نیکوکاران در راهی قرار گرفته که تضمین‌کننده آینده کشور و قراردادن انسان‌ها در مسیر الهی است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌های استان تصریح کرد: برای شکوفایی استعدادهای فراوانی که در خراسان‌شمالی بین جوانان و نوجوانان وجود دارد باید به زیرساخت‌های آموزش و پرورش توجه شود.

شفقت افزود: طی سال گذشته دانش‌آموزان این استان در کنکور سراسری از رتبه 27 به رتبه 6 ارتقا پیدا کردند و در المپیادهای مختلف مقام‌های برتر کشوری را کسب کردند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار به مدارس نیمه‌تمامی که توسط خیرین ساخته شده اختصاص داده که در مجموع از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 24 میلیارد تومان اعتبار به امر مدرسه‌سازی استان اختصاص پیدا کرد.

شفقت پیشنهاد کرد تا جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌شمالی در سال آینده در سه مجمع جداگانه خیرین خراسان‌شمالی مقیم مشهد، تهران و مجمع خیرین مدرسه‌ساز خانم تشکیل شود.

وی همچنین از اختصاص 4 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزیر آموزش و پرورش برای ساخت مجتمع 24 کلاسه همراه با سالن و امکانات ورزشی به استان در سفر اخیر به خراسان‌شمالی خبر داد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول