اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خبر داد

کمک 209 میلیارد تومانی خیّران به مدرسه‌سازی در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: مجمع خیّران این استان با فعالیت در 11 شهر، عملکرد قابل تحسینی دارد که تاکنون موفق به ارائه کمکی به میزان به 209 میلیارد تومان به امر مدرسه‌سازی شده است.

کمک 209 میلیارد تومانی خیّران به مدرسه‌سازی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مدرس در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان گفت: استان هرمزگان با 650 خیر که 422 نفر آن در داخل کشور و 228 نفر نیز در خارج از کشور فعالیت دارند، عملکرد درخشانی در نهضت مدرسه‌سازی دارد.

وی برگزاری 13 جشنواره تکریم خیّران مدرسه‌ساز، برگزاری دو جشنواره خیّران مدرسه‌ساز خارج از کشور در دبی، جذب موسساتی از جمله بانک‌ها و برخی شرکت‌ها، مشارکت در طرح بزرگ کپرزدایی و ترویج طرح مدرسه به جای دیه (که هرمزگان نخستین استان در اجرای این طرح بود) را از جمله این اقدامات برشمرد و اضافه کرد: جذب تعداد 650 خیّر مدرسه‌ساز در استان، مشارکت در ساخت بیش از یک هزار و 500 پروژه آموزشی و پرورشی، کسب رتبه اول تا پنجم در جذب میزان تعهدات خیّران در 13 جشنواره، مشارکت در تأمین تجهیزات مدارس و حمایت از دانش‌آموزانی که از مدارس خیری به دانشگاه راه یافتند به عنوان بخش دیگری از عملکرد این جمعیت نوع دوست بوده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در ادامه با اشاره به نتایج عملکرد خیّران مدرسه‌ساز طی 13 جشنواره گفت: خیّران در این راستا یک ‌هزار و 478 پروژه به تعداد 3 هزار و 650 کلاس درس را در کارنامه خود دارند که مبلغ هزینه شده 208 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است.

مدرس هم‌چنین با اشاره به تعهد 40 میلیارد تومانی خیّرین در سال گذشته، درصد تحقق آن را 75 درصد عنوان کرد.

این مقام مسئول به وجود 687 کلاس درس نیمه‌تمام مشارکتی در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا در بهمن‌ماه سال 88 طرح ضربتی پایش پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی انجام شد که جهت تکمیل آنها نیاز به اعتباری حدود 200 میلیارد ریال وجود داشت که در پایان سال 88 در دور سوم سفر استانی دولت مبلغ 60 میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری مصوب شد که 80 درصد مبلغ فوق تخصیص داده شده است و جهت تخصیص مابقی اعتبار مزبور پیگیری لازم صورت گرفته است.

به گفته مدرس، علاوه بر اعتبار مصوبه سفر، اداره‌کل نوسازی مدارس استان از اعتبارات ملی و استانی مبلغ 60 میلیارد ریال در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری هزینه کرده است که برای تکمیل 250 کلاس درس نیمه‌تمام خیری اعتباری معادل 80 میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری باعث ترغیب و تشویق بیش‌تر خیّران برای مشارکت در امر مدرسه‌سازی خواهد بود بر لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی در خصوص تکلیف دستگاه‌ها، نهادها و شرکت‌های متمکن جهت ورود به عرصه مدرسه‌سازی تأکید کرد و گفت: تحقق این هدف گام مؤثر و ماندگاری در راستای نوسازی فضاهای آموزشی استان خواهد بود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول