اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی فرهنگی مدرسه‌ساز

می‌توان با سرمایه‌های کوچک مدارس بزرگ ساخت/ خانواده‌ام از کمک‌هایم به مدرسه‌سازی خبر ندارند

خبرگزاری فارس: بانوی فرهنگی خیّر مدرسه‌ساز با بیان اینکه با سرمایه‌های کوچک نیز می‌توان مدارس بزرگ ساخت گفت: تمام آحاد جامعه در برابر توسعه فضاهای آموزشی مسئولند.

می‌توان با سرمایه‌های کوچک مدارس بزرگ ساخت/ خانواده‌ام از کمک‌هایم به مدرسه‌سازی خبر ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبیحه زارعی عصر امروز در نشستی پیرامون چهاردهمین جشنواره خیّرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه از سه سال قبل تاکنون مبلغی از حقوق خود را به امر مدرسه‌سازی اختصاص می‌دهد، اظهار داشت: هر چند این مبلغ ناقابل است اما امیدوارم بتوانم به نوبه خودم در این بخش موثر واقع شوم.

وی با بیان اینکه این حرکت تاثیرات زیاد و مثبتی در زندگی‌اش داشته است، گفت: این میزان کمک به حوزه مدرسه‌سازی به صورت یک راز باقی مانده بود به نحوی که حتی فرزندان و همسر من نیز از این موضوع اطلاعی نداشته‌اند.

این معلم که در سال 86 بازنشسته و در حال حاضر نیز در دبستان سما بندرعباس در حال تدریس است با اشاره به اهداف خود در باب ورود به مبحث خیّران مدرسه‌ساز یادآور شد: از آنجایی که جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است باید گفت که برای اقتدار هر چه بیشتر کشور، امر مدرسه‌سازی باید در صدر اولویت‌ها قرار گیرد.

زارعی معتقد است که در این برهه از زمان مدرسه‌سازی از مسجدسازی اهمیت بیشتری دارد.

وی در این راستا گفت: نباید فراموش کرد که این افراد باسواد هستند که در مساجد قرآن می‌خوانند و زمینه گسترش و تبلیغ دین را فراهم می‌آورند.

این خیّر مدرسه‌ساز با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح جوانان سبب پویایی کشور می‌شود، افزود: با نگاهی به 30 سال گذشته و مقایسه آن با وضعیت کنونی می‌بینیم که وضعیت فضاهای آموزشی در آن زمان به هیچ وجه با الان قابل قیاس نیست.

زارعی در عین حال ادامه داد: گستردگی بی‌توجهی‌‌ها به وضعیت آموزشی جنوب کشور در قبل از انقلاب سبب شده است با وجود کارهای انجام شده در ابتدای انقلاب تاکنون در استانی همانند هرمزگان، کماکان نیاز به توسعه فضاهای آموزشی احساس شود.

وی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد مردم خود را در قبال امر مدرسه‌سازی مسئول بدانند و به سمت امور خیر در این راستا حرکت کنند.

زارعی با بیان اینکه امروز توسعه فرهنگی کشور بیش از پیش باید مدنظر مسئولان و مردم باشد، گفت: نباید فراموش کرد که ایران کشوری است که در قرن‌های گذشته 28 ملت را در مجموعه مرزی خود داشته است که در این راستا باید گفت که الان نیز این کشور ظرفیت مدیریت فرهنگی جهان را دارد.

چهاردهمین جشنواره خیّران مدرسه‌ساز هرمزگان در هفته جاری با حضور 650 خیر مدرسه‌ساز در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول