اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز هرمزگان:

مدرسه‌سازی در دفاع از حریم دین نقشی موثر دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیّرین مدرسه‌ساز هرمزگان با اشاره به نقش مدرسه‌ در زندگی افراد هر جامعه، گفت: افراد باسواد می‌توانند حامیان موثرتری برای دین خدا باشند.

مدرسه‌سازی در دفاع از حریم دین نقشی موثر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیدعبدالله هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های اخیر مجمع خیّران مدرسه‌ساز اظهار داشت: نباید از نقش مدرسه‌سازی در دفاع از حریم دین غافل ماند.

وی با بیان اینکه یک فرد بی‌سواد، آن طور که باید و شاید نمی‌تواند از دین خدا و اسلام دفاع کند، افزود: اما یک شخص عالم و فرهیخته، بهتر می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.

این فعال در امور خیر با بیان اینکه مدرسه‌سازی عالَمی برای پرورش عالمان حامی دین محسوب می‌شود، اضافه کرد: وقتی مدرسه‌ای افتتاح و دانش‌آموزی لبخند می‌زند، انگار تمام دنیا را به فرد خیّر داده‌اند و خیّران از اینکه اندوه عده‌ای غم‌زده برطرف می‌شود احساس لذت و شادمانی می‌کنند.

رئیس مجمع خیّران مدرسه‌ساز هرمزگان به "ابعاد معنوی و عام‌المنفعه مدرسه‌سازی" اشاره و افزود: در تنهایی و وحشت قبر و نیز هول و هراس روز قیامت، مدرسه‌سازی و کارهای خیر است که هم‌دم، مونس و مایه سعادت انسان است.

هاشمی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی منظم دانش‌آموزان را با وظایف‌شان آشنا ساخت، اضافه کرد: باید به صورت تدریجی و ذره ذره آنها را با وظایف‌شان آشنا ساخت و برایشان تبیین کرد که در شرایط فعلی کشور و جهان، خداوند چه انتظاری از آنها به عنوان یک محصل و دانش‌پژوه دارد.

وی ادامه داد: به نظر من اگر این مرحله با موفقیت صورت پذیرد، دانش‌آموزان در عرصه عمل کوتاهی نخواهند کرد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول