اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل حمل و نقل استان مرکزی:

60 مدرسه در استان مرکزی ایمن‌سازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل استان مرکزی از ایمن‌سازی 60 مدرسه در شهرها و روستاهای استان مرکزی هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

60 مدرسه در استان مرکزی ایمن‌سازی می‌شود

غلامرضا مشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌راه‌ها نقش بسیار مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد که در حال حاضر ایمن‌سازی 60 مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در زمینه ایمن‌سازی جاده‌ها طی سال گذشته منجر به کاهش 20 درصدی تصادفات شد که این امر کاهش 137 نفری کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای را نسبت به سال‌های گذشته به دنبال داشت.

مدیرکل حمل و نقل استان مرکزی با اشاره به وضعیت پاسگاه‌‌های پلیس راه در استان گفت: هم‌اکنون هشت ایستگاه پلیس راه در استان وجود دارد، یک ایستگاه در دست احداث است و تا پایان سال دو ایستگاه دیگر به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی گفت: به منظور ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل به مراکز معاینه فنی نیاز داشتیم که در حال حاضر چهار مرکز معاینه فنی توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و در حال بهره‌برداری است.

مشرفی ادامه داد: در حال حاضر 15 هزار راننده حرفه‌ای که هر ساله دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند و 3 هزار و 500 دستگاه انواع اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برون‌شهری در این استان وجود دارد که می‌توان گفت استان مرکزی جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل برون شهری کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه سالانه 5 میلیون مسافر از طریق محورهای این استان به سایر نقاط کشور جابه‌جا می‌شوند افزود: میزان جابه‌جایی بار از طریق این استان به دیگر نقاط کشور نیز 16 میلیون تن است که توسط 7 هزار و 500 دستگاه کامیون جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های باربری استان مرکزی گفت: 50 موافقتنامه ‌اصولی برای احداث 50 مجتمع خدمات بین‌راهی در استان صادر شده که از این تعداد 15 مجتمع در حال احداث است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول