اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بویین‌زهرا خبر داد

سازماندهی دانش‌آموزان پژوهشگر در بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا گفت: شناسایی و جذب دانش‌آموزان پژوهشگر و خلاق در مدارس بویین زهرا یکی از محوری‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های این اداره در راستای نخبه‌پروری در کشور است.

سازماندهی دانش‌آموزان پژوهشگر در بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، علی‌اصغر رجبی سگز‌آبادی ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های علمی شهرستان بویین‌زهرا که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به مشکلات و دغدغه‌های نخبگان باید همواره از سوی مسئولان و متولیان امور علمی جدی گرفته شود.

وی افزود: تلاش برای دست یافتن به توسعه و پیشرفت علمی در جهان تنها به سعی و همت جوانان ایرانی بستگی دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا با بیان فعالیت‌ها و برنامه‌های فراوانی که هر ساله از سوی این اداره در راستای جذب دانش‌آموزان به برنامه‌های علمی و پژوهشی صورت می‌گیرد، بیان کرد: برپایی همایش‌های علمی متعدد و شناسایی دانش‌آموزان خلاق و پژوهشگر در مدارس و مجتمع‌های آموزشی از شاخص‌ترین برنامه‌هایی است که در راستای نخبه‌پروری در این شهرستان انجام می‌گیرد.

رجبی سگزآبادی اضافه کرد: هر‌ چه قدر که سوق دادن دانش‌آموزان به سوی برنامه‌های فرهنگی و علمی بیشتر شود، باز هم ظرفیت اجرای فعالیت‌های به تناسب آن باید افزایش یابد.

وی با اشاره به برپایی کارگاه‌های آموزشی ویژه توجیه کتب جدید‌التألیف برای فرهنگیان شاغل در دوره ابتدایی عنوان کرد: همایش بررسی و آموزش روش تدریس کتاب ریاضی جدید‌التالیف پایه اول ابتدایی در سال گذشته با حضور مؤلفان برجسته کشور و همچنین شرکت جمعی از فرهنگیان این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: جلسات آموزشی قرآن کریم برای فرهنگیان و دانش‌آموزان بخش‌های مرکزی، دشتابی، شال، رامند، آبگرم و آوج در سال گذشته برپا شد.

رجبی سگز‌آبادی با اشاره به برگزاری کار‌گاه‌های آموزشی و توجیهی مختلف در طول سال تحصیلی برای فرهنگیان شاغل و دانش‌آموزان پژوهشگر و خلاق در رشته‌های علوم اجتماعی، ادبیات فارسی، زیست‌شناسی، زبان انگلیسی بیان کرد: در سال جاری با برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های متعددی در زمینه جذب دانش‌آموزان به برنامه‌های علمی و پژوهشی در شهرستان بویین‌زهرا اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه دست‌سازهای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در سال گذشته در چندین مجتمع آموزشی این شهرستان برگزار شد که مورد توجه و استقبال فرهنگیان قرار گرفت.

رجبی سگز‌آبادی با اشاره به برپایی جلسات متعدد و فشرده نقد و بررسی کتب درسی مقاطع راهنمایی و متوسطه با شرکت فرهنگیان در طول سال تحصیلی افزود: در حوزه مدیریت کلاس‌داری و تربیت اسلامی دانش‌آموزان، تاکنون فعالیت‌های مؤثری در این شهرستان انجام شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: بازدید از نمایشگاه‌های دانش‌آموزی در مدارس یکی از محوری‌ترین برنامه‌هایی است که در گذشته انجام شده است.

رجبی سگز‌آبادی با بیان اینکه تا‌کنون چندین جشنواره علمی و پژوهشی برای دانش‌آموزان نخبه در بویین‌زهرا برگزار شده است، عنوان کرد: تلاش برای توانمند‌سازی همه نیروها در امر تربیت و پرورش اسلامی یکی از دغدغه‌های اساسی و به روز نظام آموزشی و پرورش در سطح کلان آن است.

انتهای پیام/و10/پ3003
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول