اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان خبر داد

مشارکت 3500 فرهنگی و دانش‌آموز در طرح ملی تلاوت نور

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه 3 هزار و 500 فرهنگی و دانش‌آموز در طرح ملی تلاوت نور مشارکت داشته‌اند، گفت: مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان برای انجام طرح تلاوت نور هزینه شد.

مشارکت 3500 فرهنگی و دانش‌آموز در طرح ملی تلاوت نور

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری پیش از ظهر امروز در مراسم جشن شکرگزاری کسب مهارت روانخوانی قرآن دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان درمیان اظهار داشت: این جشن به طور همزمان با مشارکت یک‌هزار و 200 دانش‌آموز پایه سوم در 19 مجتمع آموزشی و پرورشی و مدارس مستقل شهری برگزار می‌شود.

وی از مشارکت 3 هزار و 500 فرهنگی و دانش‌آموز در طرح ملی تلاوت نور خبر داد و افزود: آزمون حفظ سه جزء، شش جزء و 10 جزء قرآن کریم از امروز به مدت سه روز در دو حوزه مرکز شهرستان و قهستان برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه اعتلای فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان شاخص‌ترین محور سند تحول آموزش و پرورش به شمار می‌رود، ‌ادامه داد: آشنایی با قرآن و فراگیر کردن مفاهیم و آموزه‌های آن در میان دانش‌آموزان از چنان اهمیت و جایگاهی برخوردار است که هیچ انسانی نمی‌تواند خود را از آن بی‌بهره کند.

اژدری تصریح کرد: از این رو در جامعه و نظام اسلامی باید در راه اعتلای فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم گام‌های استواری برداشته و در راستای عمومی کردن آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی از فعالیت 12 آموزشگاه قرآنی با شرکت بیش از یک‌هزار و 200 دانش‌آموز در ترم دوم سال تحصیلی جاری خبر داد و ابراز داشت: حفظ قرآن، مفاهیم، تجوید سطح یک و دو، صوت و لحن، فصیح‌خوانی، روخوانی و روان‌خوانی از مهم‌ترین عناوین آموزش داده شده در این مدارس به شمار می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش درمیان ادامه داد: اگر انسان با قرآن مأنوس باشد تمامی فعالیت‌های وی رنگ خدایی می‌گیرد و با نیت قرب الهی می‌تواند بهترین‌ها را برای خود و جامعه رقم زند و این جشن نیز با هدف انس بیشتر دانش‌آموزان با کلام وحی در راستای اعتلای قرآن و اسلام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول