اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز مطرح شد

روایت همرزم شهید صیاد شیرازی از نقش دانش‌آموزان در دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: همرزم شهید صیادشیرازی گفت: دانش‌آموزان‌ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی را ایفا کردند.

روایت همرزم شهید صیاد شیرازی از نقش دانش‌آموزان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد محمدزاده‌ امام جمعه ماهان بعد از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز ماهان با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: شهید همواره زنده و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن است.

وی افزود: شهدا ناظر بر اعمال ما هستند، اگر روزی شهدا رفتند و از ارزش‌های این مرز و بوم دفاع کردند، امروز وظیفه‌ دانش‌آموزان این است که با حفظ ارزش‌ها، تقوا، تدین، نگاه نکردن بعضی فیلم‌ها‌، رد و بدل نکردن بعضی از پیامک‌ها و بلوتوث‌ها و ... راه آنها را ادامه بدهیم و دشمنان قسم خورده را در این جنگ نرم شکست دهید.

غلامحسین دربندی ‌از فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید صیادشیرازی در این آیین اظهار داشت: دانش‌آموزان‌ قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی را ایفا کردند.

وی تعداد شهدای دانش‌آموز را تا 31 تیر ماه سال 67 را 188 هزار و 500 نفر اعلام کرد و ابراز داشت: سهم خواهران شهیده 6 هزار و 437 نفر بوده است.

امیر دربندی تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان زیر 20 سال 104 هزار و 634 نفر بوده که این آمار نشان می‌دهد، بیش از 50 درصد شهدای ما دانش‌آموز بوده‌اند.

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در عصری زندگی می‌کنید که جوانان دیگر کشورها به شما و رهبر شما غبطه می‌خورند و آرزو دارند جای شما باشند، لذا شما باید قدردان این نعمات الهی باشید.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول