اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از طرح معراج

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از استقبال چشمگیر و اجرای موفقیت آمیز طرح معراج در بین دانش‌آموزان استان خبر داد.

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از طرح معراج

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در آیین اختتامیه طرح معراج اظهارداشت: این طرح به منظور پاسخگویی به سوالات دینی و مذهبی دانش‌آموزان به اجرا درآمد که موفقیت چشم گیر و قابل قبولی را به همراه داشته است.

وی در ادامه با بیان این‌که طرح معراج تنها به قشر دانش‌آموزان محدود نمی‌شود، گفت: در این طرح فرهنگیان استان خوزستان نیز در نظر گرفته شده‌اند که از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه استفاده شد؛ از این رو علاوه بر دانش‌آموزان و فرهنگیان خانواده‌های آنها نیز در سال تحصیلی که گذشت زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های دانش‌آموزان در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی و احکام با یک تعامل صحیح و چهره به چهره یکی از اهداف طرح معراج است؛ از این رو این مهم توسط طلاب و روحانیون که قدرت پاسخگویی دارند و در این زمینه آموزش دیده‌اند صورت گرفت.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه این طرح در سال تحصیلی آینده به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد، افزود: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است این طرح در ایام تابستان در مساجد و مدارس ادامه می‌یابد.

* تبیین طرح معراج برای مدیران

در ادامه این آیین، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه طرح معراج در شهرستان‌های دارای حوزه علمیه اجرا می‌شود، اظهار داشت: لازمه این طرح، بهره‌گیری از طلاب جوان و متخصص است تا بتوانند تعامل خوبی با دانش‌آموزان داشته باشند.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری خاطر نشان کرد: از آن جایی‌که طرح معراج با اهداف خاصی برگزار می‌شود، اجرای آن نیازمند مقدماتی است از جمله این‌که خود مدیران و مسئولان به اهمیت آن واقف شوند و در صدد توجیه آن برآید.

* طرح معراج ادامه می‌یابد

در ادامه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح حضور مبلغان در مدارس در حد اقامه نماز و گاهی پرسش و پاسخ بود، تصریح کرد: همیشه این نیاز احساس می‌شد که باید ارتباط بهتری بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه برقرار شود به همین منظور طرح معراج اجرا شد که از نتایج مثبتی برخوردار بود.

رحمان فلاحی عنوان کرد: در سفر سوم هیئت دولت به خوزستان که به عنوان سفر فرهنگی صورت گرفت، طرح معراج به تصویب رسید و مقرر شد که روزانه روحانیون یک تا یک و نیم ساعت در مدارس حضور یابند و در جلسات پاسخ‌گویی به شبهات، جلسات شورای دانش‌آموزی و معلمان شرکت کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان، خاطر نشان کرد: از برکات اجرای طرح برقراری ارتباط بین نسل جوان و روحانیت است.

فلاحی افزود: برای اجرای این طرح در سال آینده هدف‌گذاری‌ها در مراحل پایانی است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود این طرح در سال تحصیلی آینده با جدیت و فرأیندی موفقیت آمیز اجرا و در اختیار جوانان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول