اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

افزایش 88 درصدی بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: در سال جاری بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری نهبندان نسبت به سال گذشته از رشد 88 درصدی برخوردار بوده است.

افزایش 88 درصدی بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، فرماندار نهبندان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمین سفر نوروزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: این شهرستان دارای صنایع دستی با قدمت و ارزشمندی است که باید در زمینه عرضه و معرفی آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، سکه‌دوزی، سفره‌بافی و حوله‌بافی از جمله صنایع دستی مردمان نهبندان است که تاکنون از این منبع تولیدات ارزشی و زیبایی به دست آمده است.

*در ایام نوروز امسال 220 هزار مسافر وارد نهبندان شدند

فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در چهارراه مواصلاتی واقع شده است، تصریح کرد: در ایام نوروز سال گذشته از محورهای مختلف تعداد 102 هزار مسافر وارد این شهرستان شدند.

شرافتی‌راد با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز امسال تعداد 220 هزار مسافر وارد این شهرستان شدند، یادآور شد: این میزان مسافر ورودی در سال جاری به نهبندان بیانگر رشد 54 درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی میزان اقامت مسافران در مهمانسراهای ادارات و اماکن اقامتی این شهرستان را در تعطیلات نوروزی سال گذشته 8 هزار و 543 نفر دانست و افزود: در ایام نوروز سال جاری میزان اقامت مسافران 36 هزار و 963 نفر بوده که این میزان رشد 76 درصدی نسبت به سال گذشته داشته را در این زمینه نشان می‌دهد.

*امسال بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری نهبندان 88 درصد افزایش یافت

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در نوروز امسال میزان اقامت و اسکان مسافران و فرهنگیان در مکان‌های اقامتی آموزش و پرورش شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش 43 درصدی داشته است، اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری نهبندان نسبت به سال گذشته از 88 درصد افزایش برخوردار بوده است.

شرافتی‌راد گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری میزان بازدید از اماکن مذهبی 35 درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: مسئولان و مدیران نهبندان برای ایجاد تحول در عرصه گردشگری و تاریخی در شهرستان باید دیدگاه مثبت و اقدامات و فعالیت‌های موثر داشته باشند.

در ادامه این مراسم از خادمان سفرهای نوروزی، خبرنگار خبرگزاری فارس و خبرنگار صدا و سیمای نهبندان با اهدای لوح تقدیر و صنایع دستی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول