اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زورگیری از زنان در پوشش مسافرکشی

خبرگزاری فارس: ماموران کلانتری 40 راننده‌ای که اقدام به زورگیری از زنان می‌کرد را دستگیر کردند.

زورگیری از زنان در پوشش مسافرکشی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی، مأموران کلانتری 40 شهرک جهان نما در ساعت 13:30 روز چهارشنبه 30 فروردین 91 در حین گشت‌زنی در بلوار خلج آباد به یک دستگاه خودرو پراید با پلاک مخدوش مشکوک شدند که بلافاصله اقدام به متوقف کردن آن می‌کنند.

در بازرسی بدنی از راننده خودرو پراید، مأموران کلانتری موفق به کشف یک قبضه چاقو از راننده خودرو به هویت «ناصر. پ» (28 ساله) می‌شوند که در ادامه و در بازرسی از داخل خودرو نیز تعدادی مدارک شناسایی و کارت سوخت متعلق به افراد غیر و همچنین یک عدد کیف زنانه کشف می‌شود.

با انتقال راننده پراید به کلانتری و انجام تحقیقات مقدماتی، وی صراحتا به «زورگیری از مسافران زن» اعتراف و در ارتباط با سرقت کیف زنانه کشف شده از داخل خودرو پراید نیز به مأموران عنوان می‌دارد « تقریبا در حدود دو هفته پیش بود که با عنوان مسافرکش و برای سرقت، خانم جوانی را در تره بار تهرانسر به مقصد شهرک دریا سوار ماشین کردم که در بین راه، تغییر مسیر داده و به سمت اتوبان آزادگان پیچیدم؛ با توجه به تغییر ناگهانی مسیر و تاریکی هوا، خانم جوان در حالی که ترسیده بود قصد داشت تا از ماشین پیاده شود که خودرو را متوقف کرده و با تهدید چاقو، کیف دستی‌اش را از او گرفته و او نیز به سرعت از ماشین پیاده شد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی دقیق هویت مالباخته (صاحب کیف زنانه) و حضور وی در کلانتری، مالباخته (خانم جوانی حدودا 30 ساله) بلافاصله متهم را مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات خود به مأموران اعلام کرد: «در ساعت 18 از سمت آزادی به سمت تهرانسر و برای رفتن به شهرک دریا سوار یک دستگاه خودرو پراید شده بودم که ناگهان راننده پراید به طرف اتوبان تغییر مسیر داد؛ وقتی که به این تغییر مسیر از سوی راننده اعتراض کردم، متوجه شدم که راننده پراید قصد سرقت دارد؛ بلافاصله قصد داشتم تا با باز کردن درب عقب خودرو، خودم را از ماشین به بیرون پرتاب کنم که راننده پراید با چاقویی که در اختیار داشت مرا تهدید کرد که هیچ کاری نکنم. من نیز که با دیدن آن صحنه بسیار ترسیده بودم فقط به راننده التماس و گریه می‌کردم و او را قسم می‌دادم که مرا رها کند. وسط اتوبان آزادگان بود که راننده، ماشین را نگه داشت و به من گفت: «کیفت را بده» که بلافاصله من نیز کیف را به او داده و به سرعت از ماشین پیاده شدم ؛ پس از پیاده شدن و دور شدن ماشین، فقط خدا را شکر کردم که جان سالم به در بردم».

با تشکیل پرونده مقدماتی و با توجه به اعترافات متهم و اظهارات مالباخته در خصوص وقوع سرقت در غرب شهر تهران، پرونده از شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی‌ و انقلاب کرج به دادسرای امور جنایی تهران بزرگ ارجاع شد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی، پرونده به همراه متهم پرونده و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در پایگاه پنجم پلیس آگاهی، کارآگاهان با بررسی تمام ‌سرقت‌های مشابه انجام شده توسط سرنشین یک دستگاه خودرو پراید موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان خانمی‌ شدند که همگی آنها نیز به شیوه مشابه مورد سرقت و زورگیری اموال و وجوه نقد همراه قرار گرفته بودند.

با شناسایی دهها مالباخته مشخص شد که سرقت‌های مشابه در پوشش مسافرکش در نقاط مختلف تهران و توسط سرنشین یک دستگاه پراید در مناطق مختلف شهر تهران از جمله در «دولت آباد»، «شهرری»، «جاده ورامین»، «ابوذر»، «جوادیه راه آهن»، «نازی آباد»، «آجودانیه»، «ولیعصر»، «چیتگر»، «تهرانسر»، «مهرآباد جنوبی»، «تهرانپارس»، «فرجام»، «پاسداران»، «نارمک»، «یوسف آباد»، «قلهک»، «شهر زیبا»، «باغ فیض»، «شهرک قدس»، «نیاوران»، «اوین»، «ازگل» و… به‌وقوع پیوسته که با شناسایی تعدادی از مالباختگان و دعوت از آنها برای حضور در پایگاه پنجم، متهم از سوی تعدادی از آنها مورد شناسایی قرار گرفت و در شرایطی که متهم در تحقیقات مقدماتی تنها به پنج فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت‌های مشابه دیگر ـ به‌ویژه از مالباختگان خانم ـ اعتراف کرد.

کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: «با انتقال متهم به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه در نقاط مختلف سطح شهر تهران، از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول