اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خواستار شد

حذف بازرسی‌های غیرضروری از مسافران مرزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف بازرسی‌های غیرضروری از مسافران مرزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

حذف بازرسی‌های غیرضروری از مسافران مرزی

موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خوی اظهار داشت: بعضی مواقع در بازرسی از مسافران و لوازم همراه آنها سخت‌گیری‌های بی‌موردی دیده می‌شود که انتظار می‌رود به اصلاح روند موجود مسئولان مبادرت کنند تا مسافران اعم از داخلی و خارجی با رغبت و  اشتیاق بیشتری برای عبور از مرزهای رسمی استان به‌ویژه مرز رازی ـ کاپی‌کوی خوی تصمیم بگیرند.

وی بر لزوم تسهیل امر بازرسی از مسافران تاکید کرد و گفت: مسافران اغلب وسایل ساده مانند لوازم شخصی، لباس و خوراکی با خود همراه دارند که انتظار می‌رود بازرسی از مسافران و لوازم آنها توام با احترام متقابل بوده و تا حد امکان از انجام بازرسی‌های غیرضروری خودداری شود.

این مسئول با بیان اینکه رسمی شدن مرز رازی ـ کاپی‌کوی تاثیر به‌سزایی در سرعت گرفتن روند سازندگی خوی برجای خواهد گذاشت، گفت: رسمی شدن این مرز نه‌تنها از نظر اقتصادی برای مردم این شهرستان مفید است بلکه در دراز مدت ثمرات فراوان آن را در اقتصاد، صنعت  و ...خواهیم دید از این رو باید پشتکار و جدیت بیشتری برای تجهیز و تکمیل این مرز، مسئولان هزینه کنند.

وی ادامه داد: رسمی شدن مرز رازی ـ کاپی‌کوی گامی مهم بود که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته‌اند ولی این موضوع به هیچ عنوان پایان کار و کافی نیست لذا باید درراستای ایجاد شعب بانک‌ها، راه‌اندازی استراحتگاه، احداث غذاخوری و ... گام برداشته شود تا از این فرصت به وجود آمده به طور گسترده در راستای توسعه خوی و استان بهره‌برداری شود.

موید حسینی‌صدر اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم این شهرستان وصل شدن راه‌آهن ارمنستان به قطور می‌باشد چرا که در صورت عملیاتی‌شدن این موضوع چهار کشور ایران، ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان به یکدیگر وصل می‌شوند و این موضوع مترادف با رشد شاخص‌های اقتصادی در آذربایجان‌غربی است چرا که از فرصت مرزنشینی به نحو مطلوب استفاده شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول