اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین خبر داد

عبور 40 هزار زائر و مسافر از مرزهای قصرشیرین به عراق

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: 39 هزار و 610 نفر زائر و مسافر در مدت یک ماه (فروردین) به کشور عراق سفر کرده‌اند.

عبور 40 هزار زائر و مسافر از مرزهای قصرشیرین به عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی فرمانداری قصرشیرین حسین پروین اظهار کرد: از مجموع ترددهای صورت گرفته در این مدت، 12 هزار نفر زایر وارد کشور شده و 11 هزار و 900 نفر زایر نیز از مرز خسروی عازم اماکن مقدس کشور عراق شده اند.

پروین تصریح کرد: در همین مدت همچنین 900 نفر از زایران خارجی پس از زیارت عتبات عالیات از مرز بین المللی خسروی وارد کشورمان شده و 940 نفر نیز از طریق این مرز رسمی از کشور خارج شده‌اند.

پروین اظهار داشت: در فروردین ماه امسال 6 هزار و 100 نفر مسافر ایرانی و یک هزار و 100 نفر مسافر خارجی از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور شده و 5 هزار و 500 نفر مسافر ایرانی و یک هزار و 170 نفر مسافر خارجی نیز از طریق این مرز به کشور عراق رفته‌اند.

وی گفت: از ابتدای بازگشایی مرز خسروی در 22 خرداد سال 87 تا 25 اسفند سال گذشته در مجموع یک میلیون و 800 هزار نفر زائر عتبات عالیات از مرز بین المللی خسروی در این شهرستان به عراق سفر کرده‌اند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون روزانه 20 کاروان زایر عتبات عالیات تحت پوشش سازمان حج و زیارت از مرز خسروی تردد می‌کنند، افزود: بیشترین حجم تردد زوار ایرانی به عتبات عالیات از مرز خسروی صورت می‌گیرد که امیدواریم در آینده نزدیک تعداد کاروان‌های زایران به 25 کاروان افزایش یابد.

شهرستان قصرشیرین با 180 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و 24 هزار نفر جمعیت دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است که در مجموع حدود 7 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مرزها فعالیت دارند.

انتهای پیام/س30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول