اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس بررسی می‌کند

افتتاح پایانه مسافربری شرق شهرضا از عمل تا کارشکنی

خبرگزاری فارس: در حالی که انتظار می‌رفت طرح عظیم پایانه مسافربری شرق شهرضا پس از 14 سال انتظار در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری افتتاح شود، اما خبرها حاکی از عدم افتتاح این طرح است.

افتتاح پایانه مسافربری شرق شهرضا از عمل تا کارشکنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، طرح احداث پایانه مسافربری شرق شهرضا به عنوان یک طرح عظیم و سازنده در راستای اصلاح ناوگان حمل‌ و نقل و برون شهری شهرستان شهرضا در اواسط دهه 70 به تصویب رسید.

طی مراسمی در سال 84 با حضور شمس معاون عمرانی وقت استانداری اصفهان کلنگ‌زنی پایانه جامع مسافربری شرق شهرضا برگزار شد تا بحث احداث این طرح به طور رسمی وارد فاز اجرایی شود.

طی هفت سالی که از کلنگ‌زنی این طرح می‌گذرد شهرداران مختلف شهرضا هر یک به نوعی در حوزه اجرایی این طرح سهمی را ایفا کردند تا اینکه اواسط سال گذشته در نخستین نشست خبری شهریار خان احمدی شهردار شهرضا با اصحاب رسانه بحث خدمات‌رسانی شایسته به عموم مردم و تمام مناطق شهری مطرح شد و تیتر آن نشست خبری با عنوان ایجاد عدالت شهری مهم‌ترین رسالت شهرداری شهرضاست، بعضی‌ها را دست به قلم کرد که به طور مثال در فلان منطقه شهر امکانات نیست و یا تبعیض در بین نقاط مختلف شهری آشکار است.

در نگاه نخست شاید باید حق را به منتقدان می‌دادیم، چرا که سال‌ها از بحث تقسیم عادلانه خدمات و امکانات شهری در سطح شهرضا می‌گذشت و این در حالی بود که در پایان هر دوره برخی مناطق شهر فربه‌تر و برخی فرسوده‌تر و فقیرتر می‌شدند و شاید به زعم بسیاری خان‌احمدی نیز ناخواسته به همان راه گذشته رهنمون می‌شد.

اما دیری نپایید که شهردار شهرضا با در اولویت دانستن طرح‌های نیمه‌تمام دوره‌های گذشته همگان را به ایجاد تحولات بنیادین در راس مدیریت شهری شهرضا امیدوار کرد، طرح‌ها و برنامه‌هایی از قبیل بازنگری در وضعیت ترافیک شهر، ایجاد پنج خیابان جدید در راستای روان‌سازی ترافیک درون شهری و اتمام طرح عظیم پایانه مسافربری شرق شهرضا از جمله این طرح‌ها بود.

آذرماه سال گذشته بود که خان‌احمدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با قاطعیت سخن از پیشرفت 95 درصدی این پایانه جامع گفت،‌ از آنجایی که طی چند سال گذشته ده‌ها بار خبر افتتاح این پروژه در سطح خبرگزاری‌ها و مطبوعات مطرح شده بود باز هم نمی‌شد با قاطعیت سخن از راه‌اندازی این طرح به میان آورد تا اینکه مقرر شد در دهه فجر سال گذشته و با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان رویای افتتاح این طرح پس از 14 سال انتظار به واقعیت مبدل شود.

اما این بار هم تنگ‌نظری عده‌ای بود که فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه را نشانه گرفتند تا بهانه‌ای باشد برای ورود این طرح به پانزدهمین سال حیات خود، به هر حال باز هم این سیاست بود که توانست در حوزه مدیریت شهری قد علم کند و نقش یک سرعت‌گیر را ایفا کند.

راه‌اندازی این پایانه به سال 91 موکول شد و با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده شهرداری شهرضا تمام شک و تردید‌ها در مورد این طرح به یقین تبدیل شد که در آخرین لحظات بحث لزوم تایید این طرح از سوی شورای ترافیک مطرح شد.

انتظاری که از مجموعه مدیران و مسئولان شهرستان می‌رفت این بود که با یک‌دلی و وفاق در برابر کارشکنی عده‌ای که خارج از مجموعه شهرستان درصدد، مقاومت در افتتاح این طرح برآمده‌اند، ایستادگی کنند.

سخن گفتن در این باب که چرا افراد برای سفر به شهرهای دور و نزدیک باید به منطقه شرق شهرضا عزیمت کنند و یا اینکه باید با تقسیم شهر به چند منطقه، چند پایانه جامع احداث شود چیزی جز نواختن بر طبل عده‌ای بدخواه نبود، در حالی که ما از جوانان شهرمان انتظار داریم برای استفاده از سالن آقایان مصوبه ریاست جمهوری مسافت طولانی تا منطقه جرم‌افشار را طی کنند و یا در برخی موارد انتظار داریم بسیاری از کمبودها و مشکلات شهرستان را درک کرده و تحمل کنند، مشخص نیست که چرا عده‌ای در برابر افتتاح این طرح عظیم و سازنده قد علم کرده‌اند.

همگان به خوبی می‌دانند که از استقرار بلدیه در شهرضا بیش از 90 سال می‌گذرد و این یعنی شهرضا در سابقه مدیریت شهری با بسیاری از کلان‌شهرهای کشور برابری می‌کند و این در حالی است که هنوز در بسیاری از حوزه‌ها حتی از شهرستان‌هایی که روزگاری جزو مناطق درجه چندم شهرضا بوده‌اند، عقب هستیم و در حوزه حمل و نقل برون شهری، هنوز برخی شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری شهرضا به سبک دهه 30 و 40 به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند و از حداقل امکانات برخوردار نیستند.

آنهایی که در برابر این طرح قد علم کرده‌اند باید بدانند افرادی که رنج سفر چند ساعته به نقاط مختلف کشور را به جان خریده‌اند، بی‌شک با مسافت چند دقیقه‌ای تا پایانه مسافربری شرق شهرضا مشکلی ندارند و سخن پایانی اینکه مقاومت و کارشکنی در برابر اجرای این طرح فقط به عقب ماندن شهرضا در حوزه حمل و نقل برون شهری کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول