اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان زمان رای‌گیری و آغاز شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز

بلیط 3 مسافر جا مانده از قطار بهارستان آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: کار رای‌گیری در 876 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو پس از 14 ساعت رای‌گیری ساعت 22 پایان یافت و کار شمارش آرا آغاز شد.

بلیط 3 مسافر جا مانده از قطار بهارستان آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز کار رای‌گیری در 876 شعبه اخذ رای در آذربایجان‌شرقی که از ساعت هشت صبح آغاز شده بود بعد از چهار مرحله تمدید یک ساعته پس از 14 ساعت رای‌گیری ساعت 22 پایان یافت و عوامل اجرایی در این صندوق‌ها کار شمارش آرا را آغاز کردند.

گزارش فارس حاکی است، با پایان شمارش آرا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو بلیط سه نماینده دیگر در این حوزه صادر می‌شود.

ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌شرقی در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مسئولان و کارکنان شعب اخذ رای، ساعت 22 را زمان اتمام رای‌گیری در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده است اعضای شعب اخذ رای باید بلافاصله با هدایت مراجعه‌کنندگان به داخل شعب، بستن درب و خارج کردن عوامل و افراد غیرمسئول براساس دستور‌العمل ابلاغی کار شمارش آرا را آغاز کنند.

ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان با قدردانی از حضور گسترده آحاد مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس، 15 اردیبهشت ماه را روزی تاریخی و ماندگار در عرصه سیاسی و انتخاباتی آذربایجان شرقی و تبریز عنوان کرده است.

آذربایجان شرقی با جمعیت بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار نفر دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات ، محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی به مجلس نهم راه یافتند و تکلیف سه کرسی دیگر روز جمعه 15 اردیبهشت ماه جاری مشخص می‌شود.

میزان مشارکت مردم استان آذربایجان‌شرقی در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از 50 درصد بود که نسبت به انتخابات دور هفتم با 45.27 درصد مشارکت، پنج درصد افزایش داشت.

مردم آذربایجان‌شرقی در انتخابات دوره نخست مجلس شورای اسلامی با 42.69 درصد کمترین میزان مشارکت و در دوره ششم با 67.2 درصد بیشترین میزان مشارکت را داشتند.

میزان مشارکت مردم  استان آذربایجان شرقی در دور نخست انتخابات مجلس نهم 63 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/ک10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول