اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایستگاه مسافربری راه‌آهن اردبیل چند ماه آینده احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: عملیات اجرایی ایستگاه مسافربری راه‌آهن اردبیل در چند ماه آینده احداث می‌شود و هیچ مشکلی از نظر تأمین اعتبار ندارد.

ایستگاه مسافربری راه‌آهن اردبیل چند ماه آینده احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد صادقی ظهر امروز در بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن- اردبیل اظهار داشت: اجرای پروژه راه‌آهن باید در ماه‌های آتی سرعت بیشتری بگیرد چرا که ما قصد داریم یک سال زودتر از برنامه شاهد افتتاح آن باشیم.

وی با اشاره به این‌که عملیات زیرسازی راه‌آهن اردبیل به میانه 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: ‌در سفر ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی به اردبیل و بازدید از این پروژه مقرر شد تا پروژه راه‌آهن اردبیل هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا درآید بر همین اساس راه‌آهن اردبیل ـ میانه با برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار شد اوایل سال 93 افتتاح شود اما تلاش می‌کنیم تا پایان عمر دولت دهم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

صادقی با یادآوری این‌که پروژه راه‌آهن اردبیل ـ میانه مشکل تأمین اعتبار ندارد خاطر نشان کرد: دولت از محل فروش اوراق مشارکت و با قرار دادن این پروژه در ردیف پروژه‌های مهر ماندگار اعتبار مناسبی را برای آن در نظر گرفته است.

امسال اعتبار راه‌آهن اردبیل چهار برابر شد

به گزارش فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که امسال اعتبار راه‌آهن اردبیل چهار برابر افزایش یافته است، اضافه کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از بزرگ‌ترین و زیربنایی‌ترین پروژه‌های ملی در کشور است که با قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای 56 دستگاه تونل صعب‌العبور می‌باشد که پیمانکاران ما بدون توجه به وضعیت نامناسب جوی در حال کار هستند.

وی بیان کرد: ‌تاکنون 200 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و 50 میلیارد تومان دیگر نیاز است که تلاش می‌کنیم تا پایان عمر دولت این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

صادقی از پرداخت کامل مطالبات پیمانکاران این پروژه نیز خبر داد و گفت: ما با پیمانکاران راه‌آهن تسویه حساب کرده‌ایم و از این حیث پروژه در حال پیشرفت مناسبی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به ساخت راه‌آهن اردبیل ـ پارس‌آباد نیز افزود:‌ راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد و عملیات اجرایی آن با طرف اکراینی وارد قرارداد شده و قرار است با پایان توافقات و مذاکرات عملیات ساخت و اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل ـ پارس‌آباد به اکراینی‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: ‌با این اقدام این پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد و ما نسبت به راه‌اندازی آن تا چند سال اخیر امیدوارتر می‌باشیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زیرساخت‌های راه‌آهن در اردبیل را مناسب اعلام کرد و اظهار داشت:‌ سختی کار ما در این است که پروژه راه‌آهن اردبیل در منطقه کوهستانی قرار گرفته و پیمانکاران ما را با تأخیر کار مواجه ساخته است.

صادقی با اشاره به این‌که این پروژه بزرگ 22 کیلومتر به تعداد 56 دستگاه تونل و 3.5 کیلومتر پل‌های بزرگ دره‌ای داشته است، خاطرنشان کرد: راه و ترابری استان و مسئولان کار بسیار ژرفی را در جبهه کاری راه‌آهن دارند که امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن آن شیرینی این کار در کام مردم افزون‌تر شود.

به گزارش فارس، پروژه راه‌آهن اردبیل از سال 83 کلنگ‌زنی شده و امروز این پروژه با گذر از کوه‌ها و دره‌های صعب‌العبور با 46 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

راه‌آهن اردبیل عظیم‌ترین پروژه ملی در استان اردبیل است که مردم این شهر سال‌ها است انتظار شنیدن سوت قطار آن را دارند که امیدواریم وعده مسئولان در عملیاتی و اجرایی شدن آن به بار نشسته و مردم ما از این نعمت ریلی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول