اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاخیر 41 دقیقه‌ای پروازهای شرکت‌های خارجی از فرودگاه تبریز

شرکت‌های هوایی خارجی 11 هزار دقیقه وقت مسافران فرودگاه تبریز را گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: به طور میانگین پروازهایی که توسط شرکت‌های خارجی از فرودگاه تبریز انجام می‌گیرد 41 دقیقه با تاخیر صورت گرفته است.

شرکت‌های هوایی خارجی 11 هزار دقیقه وقت مسافران فرودگاه تبریز را گرفتند

 علی رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: دو شرکت سعودی و ترکیش کشور ترکیه به‌عنوان شرکت‌های خارجی مستقر در فرودگاه تبریز هستند که پروازهای این شرکت‌ها نیز در سال گذشته به طور میانگین با 41 دقیقه تاخیر انجام شده است.

وی افزود: از 387 پروازی که توسط شرکت‌های یاد شده در طول سال گذشته از فرودگاه تبریز انجام شده 65 مورد با تاخیر بوده که نزدیک به 11 هزار و 349 دقیقه تاخیر را به دنبال داشته است.

میانگین تاخیر 61 دقیقه‌ای هواپیمای‌های سعودی 

وی اظهار کرد: شرکت سعودی در مورد تاخیرها با میانگین 61 دقیقه از نظر زمان تاخیر در پروازها پیشتاز است.

رستمی در رابطه با پروازهای این شرکت اضافه کرد: شرکت هواپیمایی سعودی طی سال گذشته 74 مورد تی‌کاف از فرودگاه تبریز داشته که از این تعداد 43 پرواز با تاخیر صورت گرفته است.

رستمی کل تاخیری را که شرکت‌های سعودی بر مسافران تحمیل کرده‌اند 4 هزار و 550 دقیقه اعلام کرد.

میانگین تاخیر 21 دقیقه‌ای شرکت هواپیمایی ترکیه‌ای

وی ارزیابی عملکرد شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایر در بخش تاخیرهای پرواز را نسبت به شرکت سعودی کاملاً متفاوت و مثبت دانست و گفت: این شرکت از  313 پرواز تنها 22 مورد تاخیر داشته است.

این مقام مسئول در حوزه حمل‌و نقل هوایی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: کل تاخیر شرکت ترکیش ایر 6 هزار و 799 دقیقه بوده که به طور میانگین منجر به 21 دقیقه تاخیر برای هر پرواز شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاخیر در پروازها صرفاً شامل پروازهای خروجی است که از فرودگاه تبریز صورت می‌گیرد و تاخیر پروازهای ورودی مربوط به فرودگاه مبدا است و که در آمار فوق اشاره نشده است.

 گزارش فارس حاکی است، سال گذشته از طریق 2 هزار و 436 پرواز، 300 هزار نفر مسافر  بین‌المللی فرودگاه تبریز جابه‌جا شده‌اند که از این تعداد نصف پروازها مربوط به پروازهای ورودی خارجی و نصف دیگر شامل پروازهای خروجی خارجی می‌شد و مقصد مسافران خارجی فرودگاه تبریز نیز کشورهای ترکیه، آذربایجان، امارات، عراق، باکو و عربستان بوده است.

همچنین نزدیک به 5 میلیون کیلوگرم بار از طریق پروازهای بین‌المللی فرودگاه تبریز جابه‌جا شده است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول