اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

پیشرفت 29 درصدی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه عملیات احداث ترمینال مسافری بندر شهید رجایی در سه طبقه آغاز شده، از پیشرفت 29 درصدی این پروژه خبر داد.

پیشرفت 29 درصدی ترمینال مسافری بندر شهید حقانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عطاءالله صدر دوشنبه شب در حاشیه بازدید از پروژه‌های بندری در شهر بندرعباس ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران بر تسریع در اتمام پروژه‌ها تاکید و اظهار داشت: ساخت بندرگاه چند منظوره نخل ناخدا یکی از پروژه‌هایی است که با هدف ایجاد دسترسی دریایی و اسکله پشتیبانی هم‌چنین تردد مردم از سرزمین اصلی به جزیره هرمز در راستای توسعه این جزیره مهم و استراتژیک در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی پس از بازدید از این بندر اظهار امیدواری کرد این پروژه ظرف مدت مورد قرارداد به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه از پروژه ساخت ترمینال مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس دیدن کرد و افزود: ساخت ترمینال مسافری شهید حقانی در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 مترمربع و زیربنای 3 هزار و 710 مترمربع در سه طبقه آغاز شده که تاکنون 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صدر ادامه داد: با توجه به دارا بودن سهم 97 درصدی استان هرمزگان در مسافرت‌های دریایی احداث این ترمینال مجهز مسافری تاثیر زیادی بر توسعه گردشگری دریایی خواهد داشت.

این مسئول معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی با حضور در چند پروژه مهم دریایی و بندری در استان هرمزگان از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفت.

در هرمزگان بیش از 90 بندر و اسکله مجاز وجود دارد و اسکله‌ها و بنادر شهید حقانی، باهنر و رجایی از بزرگ‌ترین بنادر مسافری و تجاری این استان هستند.

بندر شهید حقانی که در امر جابه‌جایی مسافر در بین بندرعباس و جزایر فعال است به عنوان شلوغ‌ترین بندر مسافری کشور شناخته می‌شود.

از این بندر سالیانه بیش از 5 میلیون نفر به مقصد جزایری همانند قشم و هرمز استفاده می‌کنند.

طرح توسعه بندر شهید حقانی مشتمل بر چندین فاز است که طی سال‌های گذشته اصلی‌ترین فازهای آن اعم از اسکله‌های رو رو و حوضچه به بهره‌برداری رسیده است، ترمینال مسافری این بندر نیز یکی از فازهای اصلی است که در صورت احداث، این بندر در ردیف بنادر پیشرفته مسافری منطقه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول