اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک بیله‌سوار خبر داد

کاهش 12 درصدی تردد مسافر از گمرک بیله‌سوار

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک بیله‌سوار گفت: تعداد مسافران وارد شده به کشور ایران از جمهوری آذربایجان از طریق گمرک بیله‌سوار نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است.

کاهش 12 درصدی تردد مسافر از گمرک بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد محمدی ‌ظهر امروز در نشست با کارگزاران گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: با حذف روادید بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ما شاهد تردد روزانه هزاران نفر از مردم جمهوری آذربایجان به این سوی مرز‌ها بودیم که این خود سبب شده است تا تردد آسان در گمرک بیله‌سوار ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه ما شاهد حضور روزانه مسافران آذربایجانی در بیله‌سوار هستیم، خاطرنشان کرد: ‌این مسافران با ورود به خاک ایران به شهرهای مختلف سفر می‌کنند که این امر سبب شده است تا ما شاهد افزایش روزانه مسافرت‌ها باشیم.

مدیر گمرک بیله‌سوار با اشاره به اینکه گمرک بیله‌سوار خدمات متعددی را به این مسافران ارائه می‌دهد، یادآور شد:‌ فروردین ماه امسال 74 هزار و 362مسافر از طریق گمرک مرزی این شهرستان بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد کردند.

محمدی بیان داشت: این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است.

این مسئول میزان صادرات قطعی گمرک بیله سوار در یک ماه گذشته را 16 هزار و 810 تن به ارزش 8 میلیون و 883 هزار دلار ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 597 درصد و از نظر ارزشی نیز 373 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر گمرک بیله‌سوار ادامه داد: در این مدت 4 هزار و 741 تن کالا به ارزش یک هزار و 268 هزار و 734 دلار از گمرک بیله‌سوار وارد کشور شده که این میزان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 421 درصد و از لحاظ ارزش 658 درصد افزایش نشان می‌دهد.‌

محمدی در پایان سخنان خود آمار ترانزیت خارجی گمرک بیله سوار در یک ماه امسال را 25 هزار و 35 تن کالا ذکر کرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول