اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دماوند خبر داد

راه‏‌اندازی سازمان حمل و نقل بار و مسافر در دماوند

خبرگزاری فارس: شهردار دماوند از توسعه بخش حمل و نقل شهری دماوند با راه‏‌اندازی سازمان حمل و نقل بار و مسافر در این شهر خبر داد.

راه‏‌اندازی سازمان حمل و نقل بار و مسافر در دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی همتی یکشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات تاکسی‏رانان شهر دماوند که جامعه هدف بخش حمل‌و‌ نقل شهری را شامل می‏‌شوند، به برقراری ارتباطی ماندگار و همیشگی بین شهرداری و تاکسی‏رانی تاکید کرد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که موجب می‏‌شود زمینه بسیاری از مشکلات در دو مجموعه خدماتی گسترش یابد، نداشتن تعامل بین دو مجموعه است و این مهم را بین شهرداری و تاکسی‏رانی در دماوند شاهد هستیم.

شهردار دماوند بیان کرد: ایجاد تعامل بین تاکسی‏رانی و شهرداری موجب رفع بسیاری از مشکلات و موانع خواهد شد.

* تاکسی‏رانان جدای از مجموعه شهرداری نیستند

همتی تصریح کرد: شهرداری و اتحادیه تاکسی‏رانی شهر دماوند به واسطه نوع فعالیتی که برعهده دارند، در مجموعه شهری در یک مرز قرار می‏‌گیرند؛ زیرا حمایت‏‌های همه جانبه اتحادیه تاکسی‏رانی می‏‌تواند بخشی از خدمات شهرداری را نیز محقق کند.

وی تاکسی‏رانان شهر دماوند را با صلابت و سلامت دانست و خاطرنشان کرد: نقش تک‏‌تک تاکسی‏‌داران شهر برای خدمت به شهروندان بسیار ارزشمند است و تاکسی‏رانان جدای از مجموعه شهرداری و خدمات شهری نیستند و به هر گونه‏‌ای که خدمت‏‌رسانی کنند در حقیقت به شهر و شهروندان خود خدمت کرده‏‌اند.

شهردار دماوند از توسعه بخش حمل‌و نقل شهری با راه‏‌اندازی سازمان حمل‌و نقل بار و مسافر در این شهر خبر داد و بیان کرد: یکی از عواملی که موجب ایجاد فاصله بین این دو حوزه خدماتی می‏‌شود، گستردگی حوزه فعالیت شهرداری در بخش‏‌های مختلف است که فرصت کمتری را برای ارائه خدمات مطلوب‏‌تر به تاکسی‏رانان و رفع مشکلات آنها ایجاد می‏‌کند.

همتی ادامه داد: با تشکیل سازمان حمل‌و نقل بار و مسافر در شهر می‏‌توان تمام مسائل و موضوعات را با فرصت و زمان بیشتری مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که درآمد خود را از ساخت‌و‌سازها نسبت به میزان عوارض تعیین شده کسب می‏‌کند و امکان تزریق بودجه‏‌ای مختص به حوزه حمل‌و نقل وجود ندارد.

* مبنا و نوع نرخ‏‌گذاری از سوی اتحادیه تاکسی‎رانان مشخص شود

شهردار دماوند گفت: با تشکیل سازمان حمل‌و نقل بار و مسافر و اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 33 میلیون تومان در سال‌جاری می‏‌توان به صورت مستقیم نسبت به ارائه خدمات لازم به این بخش اقدام کرد.

همتی در واکنش به یکی از مشکلات مطرح شده از سوی تاکسی‏رانان که میزان نرخ موجود تاکسی‏‌های درون‏‌شهری بود، گفت: باید مبنا و نوع نرخ‏‌گذاری از سوی اتحادیه تاکسی‎رانان مشخص شود.

وی بیان کرد: لازم است با هماهنگی سازمان حمل‌و نقل شهر دماوند و اتحادیه تاکسی‏رانان، کارشناسی برای تعیین نرخ مراجعه کند و این مشکل برای همیشه برطرف شود.

شهردار دماوند ادامه داد: در تعیین نرخ‏‌گذاری و تصویب میزان عوارض دو مقوله صرفه و صلاح مطرح است که امروز با توجه به مشکلات موجود، همچنان در وضع صرفه قرار داریم که برای رفع این موضوع همکاری تمام دستگاه‏‌های مربوطه لازم است.

* حمایت شهرداری از سرمایه‏‌گذاران برای ایجاد پارکینگ در دماوند

همتی افزود: یکی از مشکلات شهری که تاکسی‏‌داران را نیز تحت تاثیر قرار می‏‏‌دهد، نبود پارکینگ در سطح شهر دماوند به ویژه در منطقه گیلاوند است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن مکانی مناسب برای پارک خودروها سبب افزایش ترافیک در مسیرهای پرتردد می‏‌شود که در راستای رفع این مشکل، شهرداری دماوند آمادگی دارد از سرمایه‏‌گذارانی که در این راه پیش‏‌قدم هستند، حمایت‏‌های همه جانبه داشته باشد و با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در این زمینه مشارکت کند.

شهردار دماوند علت افزایش نرخ عوارض تاکسی‏رانان را تغییر در نوع محاسبه عوارض در تمام مجموعه‏‌های شهری همچون ساختمان، زباله و پسماند و ... دانست.

همتی افزود: میزان عوارض تاکسی‏رانی در سال‌جاری با توجه به دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر نوع محاسبه عوارض بر اساس ارزش معاملاتی دارایی تعیین شده است گرچه چند سالی نیز در میزان عوارض افزایشی نداشتیم.

وی همچنین از اجرای پروژه‏‌های عمرانی به طور ویژه در سال‌جاری همچون آسفالت معابر، لکه‏‌گیری، روکش، توسعه فضای سبز و ... خبر داد.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول