اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان اعلام کرد

توسعه اراضی کشاورزی مشترک با اوقاف در خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: کشاورزان می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی سهم خود از زمین‌های مشترک و مشاع با اوقاف را کشت و توسعه دهند.

توسعه اراضی کشاورزی مشترک با اوقاف در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی در کارگروه ستاد کشاورزی استان، اظهارداشت: بخشی از طرح‌های توسعه کشاورزی استان به دلیل عدم اجرای تعهدات بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات به کشاورزانی که با اوقاف زمین مشترک دارند، اجرایی نشده و برنامه‌ریزی‌های استان در ایجاد فرصت‌های شغلی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون افزایش بهره‌وری و برنامه پنجم توسعه، بانک کشاورزی باید میزان ارزش سهم هر کشاورز در ‌زمین‌های اوقافی را به رسمیت بشمرد تا بر اساس آن زمین به ضمانت بانک درآید و تسهیلات مورد نیاز طرح پرداخت شود.

به گفته استاندار خوزستان، بیشترین میزان زمین‌های مشاع بین کشاورزان و اوقاف در شهرستان‌های ماهشهر، اندیمشک، رامشیر و رامهرمز وجود دارند.

نماینده عالی دولت در استان خواستار همکاری بانک کشاورزی به منظور اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی استان شد و گفت: در حال حاضر 3هزار و 682 طرح کشاورزی در هشت شهرستان استان به تصویب کارگروه توسعه کشاورزی استان رسیده که از این تعداد تنها 444 طرح به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

حجازی با اشاره به اینکه استان خوزستان استعداد و ظرفیت لازم برای ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در بخش کشاورزی را دارد، گفت: اجرای هرچه بهتر طرح‌های اشتغالزایی درگرو همکاری بانک‌ها به خصوص بانک کشاورزی و جدیت و دقت مدیران استانی است.

استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه در سامانه خود اشتغالی13 هزار و 500 نفر از خوزستان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: مدیران و مسئولان موازی کاری، نا‌هماهنگی و بی‌برنامگی در اقدامات خود را باید کنار گذاشته و تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی در استان به کار بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان از سازمان آب و برق خواست نسبت به واگذاری مجوز حفر چاه ویژه کشاورزی با کشاورزان همکاری بیشتری داشته باشد و فرایند صدور مجوز و تعیین سهم آب کشاورزان را آسان‌تر کند.

حجازی همچنین خطاب به مدیران اجرایی استان، عنوان کرد: اجرای پروژه‌هایی اشتغالزا که در گذشته زیرساخت‌های عمرانی آنها فراهم شده است نسبت به دیگر پروژه‌های جدید اولویت دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول