اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 1700 حلقه چاه کشاورزی برقی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی از فعالیت یک‌هزار و 772 حلقه چاه کشاورزی برقی در خراسان‌جنوبی خبر داد.

فعالیت 1700 حلقه چاه کشاورزی برقی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا غلامرضایی صبح امروز در بازدید از چاه‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: با توجه به تعداد یک‌هزار و 772 حلقه چاه کشاورزی برقی موجود در استان تعداد یک‌هزار و 600 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق توسط این شرکت خریداری و تحویل گرفته شده است.

وی افزود: در این راستا پس از انجام هماهنگی‌های لازم در حال حاضر عملیات نصب کنتورها با سرعت خوبی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 525 حلقه از چاه های کشاورزی برقی استان در پنج شهرستان به این کنتور تجهیز شده‌اند.

غلامرضایی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود نصب کنتورهای خریداری شده تا پایان سال مالی جاری به اتمام رسیده و با خرید و نصب کنتور برای چاه‌های باقیمانده در سال 91 قرائت و کنترل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی از طریق این کنتورها انجام گیرد.

*وجود 3 هزار حلقه چاه در خراسان‌جنوبی

وی افزود: همچنین در سطح استان 3 هزار و یک حلقه چاه، 6 هزار و شش قنات و 2 هزار و 52 چشمه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب با عنوان "داناب" نیز پس از اجرای موفق در دو سال گذشته تحصیلی در استان‌های پایلوت طرح برای نخستین‌بار در سال تحصیلی جاری در بین بیش از 34 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی استان در بیش از 340 مدرسه راهنمایی در مناطق شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

غلامرضایی تأکید کرد: در این طرح که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی و اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود تمامی دانش‌آموزان و معلمان سه پایه تحصیلی راهنمایی استان و خانواده‌های دانش‌آموزان در چنین فعالیت عملی، شرکت و با مسائل و معضلات فرا روی بخش آب آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها شامل کلاس‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان، جلسات معلمین، اولیا و مربیان و توزیع اقلام آموزشی در نظر گرفته شده برای این افراد، مسابقه‌های بزرگ نجات آب همراه با اهدای جوایز ویژه دانش‌آموزان و معلمان و طرح ناجی آب پیش بینی شده که با مشارکت یک‌هزار و 100 نفر بوده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول