اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

اختصاص اعتبار به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس:‌ استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 2 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار امسال به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافته است.

اختصاص اعتبار به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، وحید جلال‌زاده شنبه شب در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: این میزان اعتبار برای کشاورزی آذربایجان‌غربی یک منبع و یک فرصت ایده‌آل است و باید به نحو احسن استفاده کرد.

وی با تاکید بر ساماندهی چاه‌های غیرمجاز افزود: چاه‌های استان باید زیرنظر و کنترل دولت قرار گیرند و ساماندهی چاه‌های غیرمجاز در استان با توجه به ضرب‌العجل تعیین شده تا تیرماه سال جاری نباید مورد غفلت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد چرا که یکی از مسائل دریاچه ارومیه نیز استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی استان است.

این مسئول اضافه کرد: توجه به آمایش سرزمینی و رعایت الگوی کشت، توسعه درخت‌کاری، کنترل چاه‌های استان و ساماندهی چاه‌های غیرمجاز توسط ارگان‌های دولتی، استفاده بیش از پیش از آبیاری تحت فشار، توجه به اهلیت دریافت‌کنندگان اعتبارات بانکی در حوزه کشاورزی و افزایش نظارت‌ها در این حوزه از جمله عواملی هستند که باید دستگاه‌های ذی‌ربط مورد توجه قرار دهند.

به گفته جلال‌زاده  گروهی متشکل از سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان باید با کارشناسی‌ها و همکاری‌های مختلف گزارش‌های مربوط به آمار زمین‌های استان و تایید بلوک‌های این زمین‌ها را ارائه کنند.

به گفته استاندار آذربایجان‌غربی بخش عمده تسهیلات زودبازده در جای خود مصرف می‌شود که آفت‌هایی در نحوه واگذاری اعتبارات بانکی این بخش وجود دارد و آن هم مسئله اهلیت مخاطبان است که باید به افراد دارای اهلیت لازم این اعتبارات تزریق شود تا شاهد توسعه بیش از پیش کشاورزی استان باشیم.

جلال‌زاده ادامه داد: پرونده‌های ارسالی به بانک‌ها باید کامل بوده تا مسائل در این بخش هم به حداقل برسد که این هم نیاز به هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌های ذی‌ربط دارد.

وی در ادامه بر ساماندهی چاه‌های غیرمجاز تاکید و اضافه کرد: ساماندهی چاه‌های غیرمجاز از جمله عوامل مهم و تاثیر‌گذار در بحث توسعه بخش کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا دیزج‌نژاد معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها به‌ویژه بنیاد توسعه کارآفرینی، توجه به سهمیه شهرستان‌ها و درخواست طرح‌های مختلف از آنها، تقویت نظارت‌ها و بازدیدها از پروژه‌های مختلف را از جمله عواملی دانست که در پیشبرد اهداف کارگروه کشاورزی استان موثر هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: 24 هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

نقی کریمی متذکر شد: 21 گروه گشتی چاه‌های غیرمجاز در استان مشغول فعالیت هستند که با ساماندهی چاه‌های غیرمجاز تا کنون 2 میلیون و 446 هزار متر مکعب از محل انسداد مازاد آب به دست آمده است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول