اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

صادرات 238 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از صادرات 238 میلیون دلار محصولات کشاورزی و دامی به خارج از کشور خبرداد و گفت: 6.2 درصد محصولات کشاورزی کشور از آذربایجان‌شرقی صادر می‌شود.

صادرات 238 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط‌عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، جلال گلچین از افزایش چشمگیر صادرات محصولات دامی و باغی استان به خارج از کشور طی سال 90 خبر داد و اظهار کرد: درآمد حاصل از صادرات زردآلوی خشک استان به کشور‌های خارجی طی این مدت به رقم قابل توجه یک میلیون و  100 هزار دلار رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه صادرات زردآلوی خشک در مقایسه با سال قبل آن به میزان 794 درصد افزایش داشته است، گفت: میزان صادرات این محصول، به هشت برابر میزان وزنی سال 89 ارتقا یافته و تلاش بر این است با ایجاد زمینه برای بازاریابی‌های دیگر، این روند در سال‌جاری نیز تداوم یافته و درآمد بیشتر و بهتری برای اقتصاد کشاورزی استان و نیز بهره‌برداران حاصل آید. 

گلچین با اشاره به افزایش 290 درصدی صادرات روده، شکمبه و دیگر محصولات آلایشی بخش دامی به خارج از کشور طی سال گذشته گفت: با توجه به این امر که صادرات این محصول به نسبت سال قبل آن به سه برابر میزان وزنی افزایش یافته، از این راه 10 میلیون دلار وارد کشور شده و می‌تواند در شکوفایی بخش تولیدات دامی استان نقش مثبتی را ایفا کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به روند صعودی صادرات محصولات لبنی تولیدی استان به خارج از کشور طی سال گذشته گفت: در مقایسه با میزان صادرات محصولات لبنی در سال 89، میزان صادرات آن طی سال 90 افزایش 60 درصدی را نشان می‌دهد که از محل فروش خارجی، 13 میلیون دلار ارز وارد کشور شده است. 

گلچین افزایش میزان صادرات محصول سیب درختی از استان به خارج از کشور را طی سال 90 در مقایسه با سال قبل از آن را 146 درصد اعلام کرد و افزود: از محل صادرات این محصول به خارج از کشور، 2 میلیون و 600 هزار دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

وی همچنین ارزش کالاهای کشاورزی صادر شده از طریق گمرکات استان را طی سال90، 238 میلیون دلار ذکر  کرد و گفت: این میزان درآمد در مقایسه با سال قبل آن 5.3 درصد افزایش را نشان می‌دهد که سهم آذربایجان‌شرقی از صادرات محصولات کشاورزی کشور 6.2 درصد بوده که در مقایسه با سال 89 افزایش داشته است و رابطه مبادله در بخش کشاورزی در سال 90 بیش از دو برابر است. 

 انتهای پیام/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول