اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تاکید کرد

ارتقای مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: ارتقای مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از اولویت‌های توسعه است و توسعه کمی و کیفی بدون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی میسر نمی‌شود.

ارتقای مکانیزاسیون در بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، روح‌الله سنابادی در نخستین همایش مکانیزاسیون الکترونیکی کشاورزی کشور در شیراز اظهار داشت: از جمله برنامه‌های کلیدی برای سال جاری، ارتقای کیفیت تولید است که این امر با به کارگیری ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات منطبق بر تکنولوژی روز ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه از یک ناوگان برداشت قوی و کارآمد برخوردار باشیم، ضمن صرفه‌جویی در  انرژی، شاهد تلفات کمتری نیز می‌شویم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در بخشی دیگر از این همایش بر وجود یک مدیریت واحد و منسجم میان تشکل‌ها و اتحادیه‌های ناوگان برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: چنانچه تمام این اتحادیه‌ها و تشکل‌ها به صورت منسجم و با یک مدیریت واحد عمل کنند، دریافت پیام‌ها، درخواست‌ها، تقاضاها نیز به راحتی میسر و از سوی دیگر پیگیری خواسته‌ها نیز سریع‌تر انجام می‌شود.

سنابادی افزود: با ایجاد خوشه‌هایی مانند خوشه‌های کمباین‌داران در محصولاتی از قبیل گندم، برنج، غلات، پنبه، چغندر قند و ... سیاستگذاری‌ها و جذب اعتبارات نیز بهتر انجام می‌شود.

وی در مورد ایجاد مدیریت تردد ناوگان کمباین در سطح کشور نیز تصریح کرد: در حال حاضر کار مکان‌یابی و مدیریت تردد ناوگان برداشت برای پنج استان کرمانشاه، قم، فارس، خراسان‌رضوی و خوزستان شروع شده است که این امر می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین استان‌ها در زمان برداشت محصولات و همچنین مدیریت کاهش مصرف سوخت موثر باشد.

وی در ادامه به برگزاری هشتمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، دام، طیور و آبزیان نیز اشاره کرد و بیان داشت: سطح کیفیت نمایشگاه بسیار عالی بود و تجهیزات به نمایش درآمده در این مکان نشان می‌داد که گرایش تولیدکنندگان به سمت مدیریت مصرف انرژی و تولیدی با کیفیت است.

در ادامه این همایش معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با بیان اینکه سهم بخش مکانیزاسیون در تولیدات کشاورزی، سهم قابل توجهی است، گفت: اگر ناوگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی کارآمدی نداشته باشد، نهاده‌ها، انرژی و ... به هدر رفته و در نهایت تولیدی با کیفیت حاصل نمی‌شود.

محمدحسن طلعتی افزود: در حال حاضر فارس از ناوگان برداشت قوی و مدرنی برخوردار است که می‌تواند ضمن رفع نیاز استان، به سایر استان‌های کشور نیز خدمات ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد بسیار خوبی نسبت به مکانیزاسیون وجود دارد و ورود مکانیزاسیون به بخش‌هایی مانند باغبانی، حفظ نباتات و شیلات سبب رونق این بخش‌ها و ایجاد تولید پایدار شده است.

طلعتی بر بحث آموزش دست‌اندرکاران بخش مکانیزاسیون نیز تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بخش مکانیزه از تجربیات کشورهای دیگر مطلع و در جریان آخرین تکنولوژی این بخش قرار گیرد.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول