اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان:

200 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی سمنان تصویب شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد: در اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی استان سمنان، تاکنون حدود 200 میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده است.

200 میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی سمنان تصویب شد

سید مجید موسوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد خانوار و مسائل ملی، از سوی دولت و با تصویب کارگروه توسعه بخش کشاورزی این طرح در کل کشور اجرا می‏شود.

وی افزود: از 66 هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه در کشور، 2 هزار و 416 میلیارد ریال به استان سمنان اختصاص یافته که استان رتبه نهم در کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نرخ کارمزد این تسهیلات را هفت درصد و بازپرداخت آن را 10 تا 15 سال اعلام کرد.

موسوی گفت: روستائیان بیکار فاقد زمین و یا کم زمین ساکن در محل و افراد با تجربه یا دارای مدارک تحصیلی مرتبط با طرح و فاقد شغل از افراد دارای اولویت در این طرح هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: یکی از اهداف مهم و قابل تحقق در این طرح، صرفه‏جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آن خصوصاً برای استان کم‏آب سمنان است.

موسوی بیان کرد: در سال تولید ملی بحث افزایش تولید، درآمد سرانه و شغل خصوصاً موضوع اشتغال فارغ‏التحصیلان بیکار یکی از اهداف مهم طرح است.

وی گفت: علاقه‏مندان به شرکت در طرح توسعه باید ابتدا وارد سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان شوند و ثبت نام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: مجتمع‏های نیمه تمام با محوریت فعالیت‏های دامی، شیلاتی و تولیدات گیاهی، طرح‏های کوچک کشاورزی در بخش‏های آب و خاک و صنایع، شیلاتی، زنان روستایی، تولیدات گیاهی و دامی و توسعه و اصلاح باغ‏ها از جمله توسعه باغ‏های آبی و دیم، اصلاح و نوسازی باغ‏ها، تولید نهال گواهی شده و تأمین انتقال آب برای توسعه باغ در اراضی شیب‏دار مشمول استفاده از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی می‌شود.

موسوی درباره تحول در بخش کشاورزی با اجرای این طرح گفت: با عنایت به تسهیلات در نظر گرفته شده برای هر متقاضی حداکثر 300 میلیون ریال و در موارد استثنا با تصمیم ستاد اجرایی استان قابل افزایش است، علاوه بر ایجاد اشتغال برای حدود 8 هزار نفر، افزایش عملکرد تولیدات، بهره‏وری استفاده از آب و منابع و درآمد برای کشاورزان را به دنبال دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی، طرح‏های تولیدی تکمیلی که بالای 50 درصد پیشرفت داشته باشند، نیز می‏توانند از مزایای طرح توسعه بخش کشاورزی استفاده کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول