اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در جمع مردم قوچان/2

تبدیل قوچان به منطقه آزاد اقتصادی/ بخش کشاورزی را از هفت‌خوان رستم درمی‌آوریم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه زمین، امکانات و پول را برای بخش کشاورزی از هفت‌خوان رستم در می‌آوریم، گفت:‌ قوچان به منطقه آزاد اقتصادی تبدیل خواهد شد.

تبدیل قوچان به منطقه آزاد اقتصادی/ بخش کشاورزی را از هفت‌خوان رستم درمی‌آوریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش در جمع مردم قوچان اظهار داشت: همه شهرهای ایران و شهر قوچان نیاز به زیرساخت و امکانات از جمله دانشگاه، راه، بیمارستان، ورزشگاه و هم‌چنین خدمات فنی، مهندسی و پرستاری و ... دارد که به مرور زمان تمام این امکانات را فراهم خواهیم کرد اما مردم خواستار تبدیل این شهرستان به منطقه آزاد اقتصادی هستند که از بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور خواهش می‌کنم که مطالعات خود برای تبدیل شدن این منطقه به منطقه آزاد اقتصادی را آغاز کند و کار را تا انتها پیش ببرد.

وی افزود: برای عمران و آبادانی تمام ایران باید کار و تلاش کنیم و مردم باید بتوانند از امکانات استفاده کنند، اما همه چیز با کار و تولید ایجاد می‌شود و شهر قوچان هم منطقه‌ای تولیدی است که دارای کشاورزی و صنعت خوبی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: جوانان مؤمن ایران‌زمین دوست دارند در ابتدای جوانی تشکیل خانواده دهند و برای این کار باید شغلی داشته باشند، بنابراین اگر 75 میلیون نفر در ادارات کاغذ بازی کنند، کشور آباد نمی‌شود بلکه کشور با کار و آن هم کار مقدس آباد می‌شود.

وی افزود: این کار است که کشور را جلو می‌برد و باید تلاش کنیم محصولات کشاورزی و صنعتی بیش‌تری داشته و به دنیا صادر کنیم، شما مردم باید به دو بخش کشاورزی و صنعت بتازید و با ایجاد صنعت برای جوانان اشتغال بیافرینید.

وی ادامه داد: ما به جوانان می‌گوییم به دنبال کشاورزی و دامداری بروید اما این کار در ابتدا به زمین نیاز دارد، باید زمین در اختیار جوانان قرار بگیرد، بر این اساس در دولت دو کارگروه ستاد کشاورزی و ستاد صنعت درست کردیم و تمام اختیارات دولت و وزرا را برای تحویل زمین به کسانی که سرمایه‌گذاری می‌کنند به استاندار داده‌ایم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما زمین را آماده می‌کنیم و شما جوان‌ها باید بیایید و کار کنید، اکنون هزار و 700 زمین آماده سرمایه‌گذاری است و محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از بخش کشاورزی گفت: دولت امسال سهمیه‌ای به استان‌ها داده است و پولی را در اختیار بانک کشاورزی گذاشتیم تا وام‌هایی با هفت درصد سود به کشاورزان بدهد و همین الان قسط اول 12 میلیارد تومان سهمیه شهرستان شما در حساب بانک کشاورزی است و با امضای استاندار و افراد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امسال در تلاشیم تا 2 میلیون هکتار زمین به بخش کشاورزی اضافه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت ملت، کارها را شدنی می‌کند، گفت: من به جوانان ایران ایمان دارم و اگر مانع آنها نشویم و بی‌خود مقررات و قانون ننویسیم، این جوانان، ایران را در چشم‌ برهم زدنی بر بام جهان خواهند نشاند.

وی ادامه داد: دولت به محض اینکه بودجه را از نمایندگان بگیرد قسط دوم تسهیلات کشاورزی شما را خواهد فرستاد ضمن اینکه برای ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار نیز یارانه‌ می‌دهیم.

وی بیان داشت: زمین، امکانات و پول را از هفت‌خوان رستم در می‌آوریم و حالا نوبت شما است که تلاش کنید.

احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم شهرستان قوچان با این جوانان پاک، مومن و با استعداد نخستین شهرستانی باشد که با ایجاد اشتغال جشن ریشه‌کن شدن بیکاری را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ایران، کشور کم‌آبی است، ادامه داد: دولت سیلاب‌ها را مهار می‌کند و هر جا که لازم باشد سد می‌زند و اگر لازم باشد از کشورهای دیگر یا دریای مازندران و خلیج فارس با لوله و پمپ به شما آب می‌رسانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سال گذشته 140 میلیارد تومان به استان خراسان‌رضوی کمک کرده است، گفت: امسال 280 میلیون تومان به این استان کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول