اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر اعلام کرد

بازدید 4 میلیون زائر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین گفت: در راهیان نور سال 91-90 بیش از 4 میلیون نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب کشور بازدید کردند.

بازدید 4 میلیون زائر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، همایش تجلیل از دست‌اندرکاران و مسئولان کاروان‌های راهیان نور سپاه شهرستان بویین‌زهرا ظهر امروز با حضور حبیب‌الله وفاپور جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر (ع) استان قزوین، ابوالفضل طاهرخانی فرماندار شهرستان بویین‌زهرا، داود بهرامی فرمانده سپاه بویین‌زهرا، مصطفی شامحمدی معاون فرماندار بویین‌زهرا، هادی لامعی معاون اردویی و راهیان نور سپاه شهرستان بویین‌زهرا و نیز تعدادی از بسیجیان بویین‌زهرا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

حبیب‌الله وفاپور در این همایش با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور نشان‌دهنده میزان علاقه اقشار مختلف مردم به ایثارگری‌های رزمندگان جنگ تحمیلی است، اظهار کرد: 4 میلیون زائر در ایام سال جدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای جنگ تحمیلی در استان خوزستان بازدید کردند.

وی با اشاره به لزوم قدردانی از عوامل و متولیان امر برگزاری اردوهای فرهنگی راهیان نور اضافه کرد: باید گفت که همه مسئولان و دست‌اندرکاران برگزاری سفر معنوی راهیان نور در سراسر کشور خدمات بسیار زیادی را در طول ایام بازدید زائران از یادمان‌های جنوب کشور انجام دادند که قطعا شایسته قدردانی و سپاس است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین با اشاره به لزوم تقویت و احیای معارف دینی و ارزشی در جامعه و در میان اقشار گسترده نوجوانان و دانش‌آموزان تصریح کرد: برپایی اردوی راهیان نور هرساله به عنوان یک عملیات بسیار بزرگ در عرصه فرهنگی کشور به حساب می‌آید و وظیفه مسئولان مرتبط نیز تقویت و اشاعه هرچه بیشتر و کیفی‌تر این طرح و عملیات عظیم فرهنگی است.

وفاپور با اشاره به نقش سپاه پاسداران در حراست و پاسداشت جمهوری اسلامی بیان کرد: بنابر آنچه که در قانون اساسی آمده، سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی تمام عیار مسئول حفاظت از همه دستاوردها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: سپاه امروز بنا بر ضرورت برنامه‌ها و فعالیت‌های بسیار شاخص و چشم‌گیری را در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهاجمات گسترده ضد فرهنگی و ارزشی دشمنان دنبال می‌کند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین با بیان اینکه بیگانگان و معاندان جمهوری اسلامی در حوزه جنگ نرم با انواع پیچیده ترفند‌ها و نقشه‌های شوم به دنبال تضعیف و کم‌رنگ جلوه دادن اعتقادات در میان اقشار مختلف مردم هستند، تصریح کرد: باید با ارائه طرح‌های دقیق و جذب جوانان به سوی فرهنگ ایثار و شهادت مانع از گرایش آنان به الگوگیری از منابع غربی شویم.

وفاپور افزود: ابزاری مانند ماهواره و سایت‌های غیر اخلاقی با اشاعه فرهنگ بی بند و باری و سست کردن ارزش‌های دینی به دنبال شکست و نابودی اعتقادات و بنیان‌های ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: امروز یکی از ضرورت‌های بسیار مهم در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان، گسترش فرهنگ جبهه و ایثارگری میان جوانان است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الامر استان قزوین با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فضائل و معنویات برای تقرب و نزدیکی به خداوند متعال تصریح کرد: وظیفه مسلمان این است که با ذکر و یاد خداوند متعال در همه ماه‌های سال و به ویژه ماه مبارک رمضان به خودسازی و کسب درجات معنوی و همچنین فضیلت‌های عرفانی بپردازد.

وفاپور با قدردانی از مجموعه رؤسا، کارمندان و فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در ساماندهی و همکاری برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای معنوی راهیان نور، خاطرنشان کرد: باید از همه زحمت‌کشان و مروجان تربیت اسلامی و علوم دینی در مدارس که با تلاش خستگی‌ناپذیر برای اشاعه فرهنگ تعلیم و تربیت تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول