اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرپل ذهاب خبر داد

15 هزار نفر از راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز صعود می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار سرپل ذهاب گفت: 15 هزار نفر از راهیان نور هشتم اردیبهشت به ارتفاعات بازی دراز صعود می‌کنند.

15 هزار نفر از راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز صعود می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه میرزا مراد پیرو اظهار کرد: به مناسبت بزرگداشت سالروز عملیات بازی دراز، روز جمعه هفته جاری 15 هزار نفر از اعضای کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور به ارتفاعات بازی دراز این شهرستان صعود می‌کنند.

بر اساس گزارش فرمانداری پیرو با تأکید بر بزرگداشت یاد و خاطر شهدای بازی دراز و نقش محوری مناطق عملیاتی این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس افزود: صعود سراسری به منظور تکریم و تجلیل از ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام و نکو داشت شهدای این عملیات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود.

وی از تجهیز 25 باب مدرسه و مسجد شهرستان و همچنین مهمان‌سراهای ادارات به منظور اسکان راهیان نور شرکت کننده در این مراسم بزرگ خبر داد و از نهادها و دستگاه‌های شهرستان خواست نسبت به خدمات رسانی و سرویس دهی مناسب در این ایام به میهمانان شرکت کننده اقدامات لازم را لحاظ کنند.

پیرو تأکید کرد: یادواره عملیات بازی دراز نیز روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت امسال در محل بقعه احمد ابن اسحاق سرپل ذهاب با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی برگزار خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب اظهار داشت: با برگزاری چنین آیین‌هایی، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام به‌ویژه شهدای بازی دراز در تمام کشور شناخته می‌شود.

وی گفت: باید بتوانیم با تداوم این حرکت و توسعه آن، فرهنگ غنی ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و آنها را با رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس از نزدیک آشنا سازیم.

پیرو با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پذیرایی از افرادی که اواخر هفته جاری به بازی دراز می‌آیند، بیان کرد: ایجاد پارکینگ، نصب تابلوهای حاوی پیام‌ها و بیانات امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدای گران‌قدر در مسیر حرکت بسیجیان و راهیان نور در ارتفاعات بازی دراز برای تداعی فضای جبهه و جنگ، نصب تعدادی پرچم در مسیر و ارتفاعات عملیاتی بازی دراز و اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از شرکت کنندگان از برنامه‌های روز هشتم اردیبهشت است.

عملیات پیروز‌مندانه بازی‌ دراز در اردیبهشت‌ ماه 1360 توسط رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، با پشتیبانی تیز پروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی‌ دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و زخمی و صدها اسیر و نیز انهدام تعداد زیادی تانک‌ و تجهیزات نظامی خود مجبور به عقب‌ نشینی از این منطقه شد.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول