اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

راهیان نور کردستان از نگاهی ملی محروم است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان گفت: با وجود بیش از یک‌هزار یادمان در کردستان،اما مسئله راهیان نور در این استان از نگاه ملی محروم است.

راهیان نور کردستان از نگاهی ملی محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، موسی مرادیانی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور کردستان در سنندج اظهار کرد: انجام عملیات‌های بزرگ در جنگ تحمیلی و درگیری با عوامل ضد انقلاب در اوایل انقلاب ضرورت توجه به بحث راهیان نور و انتقال رشادت‌ها در این استان دوچندان است.

به گفته وی، بیش از 23 هزار شهید انصار و مهاجر در کردستان به شهادت رسیده‌اند، ولی متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی که در بحث راهیان نور در این استان وجود دارد معرفی این شهدا به اقشار مردم امکان‌پذیر نیست.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان اضافه کرد: با وجود همه این کمبودها در بحث میزبانی از زائران راهیان نور در سال اخیر به خوبی عمل شده است.

مرادیانی به سهمیه استان در بحث میزبانی راهیان نور امسال اشاره کرد و گفت: حضور 300 هزار زائر راهیان نور در استان در سال‌جاری افتخار بزرگی برای کردستان است اما عدم امکانات و زیرساخت‌های لازم در این زمینه مشکل‌ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعتبارات اندک استانی نمی‌تواند پاسخگوی ایجاد زیرساخت‌های این کار بزرگ فرهنگی در استان باشد، افزود: استان کردستان نیازمند تخصیص اعتبارات کلان ملی است که باید از سوی مسئولین مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان نبود زیرساخت‌ها، ترافیک سنگین مناطق مرزی به دلیل وجود بازارچه‌ها و نبود امکانات اسکان را از مهم‌ترین مشکلات در بحث ارائه خدمات به زائران راهیان نور عنوان کرد.

مرادیانی اقدامات دولت در یادمان‌های مناطق عملیاتی جنوب کشور را ارزشی و ماندگار خواند و اضافه کرد: حرکت نوپای راهیان نور کردستان هم نیازمند اجرای چنین برنامه‌هایی است.

به گفته وی، در چند سال اخیر با تلاش ارگان‌ها و نهادهای مختلف حرکت‌هایی در بحث ایجاد زیر ساخت‌ها در استان صورت گرفته اما متاسفانه نمی‌تواند جوابگویی نیازهای استان باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کردستان در پایان خواستار نگاه ویژه مسئولان در زمینه تامین اعتبارات برای ایجاد زیرساخت‌های راهیان نور در استان شد و گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز به صورت جدی کارها دنبال خواهد شد.

انتها پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول