اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا خبر داد

جذب 1500 نفر برای فعالیت در اردوی راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا از جذب یک‌هزار و 500 نفر برای فعالیت در اردوی راهیان‌نور خبر داد.

جذب 1500 نفر برای فعالیت در اردوی راهیان‌نور

حجت‌الاسلام محمدعلی حججی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تاسیس مؤسسه روایت سیره شهدا در سال 79 اظهار کرد: تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت خود را با عنوان گروه تفحص سیره شهدا آغاز کردند و در نهایت این مؤسسه در سال 82 به ثبت رسمی رسید.

وی خاطر نشان کرد: بحث جهاد و مبارزه با مصادیق شرک و ظلم و ستم یکی از مؤلفه‌های دین اسلام در پیشبرد اهداف متعالی انسانی بوده، بنابراین تاسیس این مؤسسه با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا عنوان کرد: بحث شهید و جایگاه شهید از مصادیقی بوده که در اسلام مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته، بنابراین مؤسسه روایت سیره شهدا تصمیم گرفت با حضور فضلای حوزوی در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت اقدام کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: بحث تبلیغ در کاروان‌های راهیان‌نور با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از فعالیت‌های مؤسسه بوده است.

حججی خاطر نشان کرد: جذب طلاب حوزه‌های علمیه از سال 79 آغاز شد و در اولویت نخست طلابی که در دوران دفاع مقدس در عرصه جهاد حضور داشتند، جذب شدند و در دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده شرکت کردند.

وی عنوان کرد: در این سال‌ها در عرصه روایتگری دفاع مقدس، سیره شهدا موفقیت‌هایی کسب کرده و مجموعه‌های مختلف به ویژه دانشگاه‌ها با مؤسسه روایت سیره شهدا مرتبط هستند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی گفت: تاکنون 24 دوره‌ آموزشی مختلف برگزار شده به طوریکه برخی از این دوره‌ها به تقاضای حوزه‌های شهرستان‌ها و برخی از مجموعه‌های همسو با مؤسسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 500 نفر در زمینه فعالیت در اردوی راهیان نور جذب شدند گفت: از این تعداد یک‌هزار نفر آموزش‌هایی دریافت کردند و 250 نفر حضور مستمر در راهیان‌نور داشتند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول