اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار ـ 8

احداث شبکه فاضلاب در 11 شهر گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از احداث و توسعه شبکه فاضلاب در 11 شهر استان خبر داد.

احداث شبکه فاضلاب در 11 شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در محل پارک قدس این شهر، خدمات دولت نهم و دهم در بخش آب و فاضلاب استان را بسیار ارزشمند خواند.

وی اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار در کشور استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب در طرح‌های مسکن مهر با ظرفیت یک‌هزار و 620 متر مکعب در روز اجرایی شد.

این مسئول، افتتاح شبکه‌های آب و جمع‌آوری فاضلاب مسکن مهر بندرانزلی و رودسر و آغاز واگذاری انشعاب مسکن مهر شهرهای رشت و خمام را از دیگر اقدام‌های شرکت آبفای گیلان عنوان کرد.

وی، به اقدام‌های بخش فاضلاب اشاره کرد و گفت: در سال 90 بالغ بر 80 درصد پیشرفت فیزیکی در بهره‌برداری طرح بزرگ فاضلاب رشت حاصل شد و آغاز نصب انشعاب بهداشتی فاضلاب، تحویل شبکه‌های فاضلاب از پیمانکار با انجام ویدیو متری با استفاده از سیستم دوربین بازرسی فاضلاب برای نخستین بار در شرکت آبفای استان صورت گرفت.

روشن‌روان، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور اقدام‌های اولیه ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان به روش B0T انجام شد و اقدام‌های اولیه درباره تعویض 3 هزار کنتور خراب در رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا و تعویض 30 هزار کنتور خراب شهرهای استان به روش فایناس صورت گرفت.

وی، اجرای سیستم‌های تله متری و کنترل از راه دور تاسیسات در شرکت آب و فاضلاب استان را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و یادآور شد: افتتاح پروژه آبرسانی فاز یک خط انتقال آب منجیل با اعتباری معادل 19 هزار و 500 میلیون ریال از جمله اقدام‌های مهم شرکت آبفای گیلان در سال گذشته بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری این شرکت اذعان کرد: بهره‌برداری قسمتی از پروژه فاضلاب بهداشتی شهر رشت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر از جمله برنامه‌های امسال است.

وی، به اجرای مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روشBOT برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و افزود: حمایت و جذب سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های آبفای گیلان از دیگر برنامه‌هاست.

روشن‌روان، از احداث و توسعه شبکه فاضلاب در 11 شهر گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای کامل پروژه‌های شرکت آبفای گیلان در طرح مسکن مهر از دیگر برنامه‌های این شرکت در سال جاری است.

ا‌نتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول