اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی مطرح کرد

تولید 16 میلیون مترمکعب فاضلاب صنعتی در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی میزان تولید فاضلاب صنعتی سالانه در این استان را 16 میلیون و 200 مترمکعب عنوان کرد.

تولید 16 میلیون مترمکعب فاضلاب صنعتی در خراسان‌شمالی

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ از این میزان 2 میلیون و 938 هزار و 44 مترمکعب در سال تصفیه می‌شود.

وی میزان فاضلاب تصفیه شده صنعتی در خراسان‌شمالی را بیش از 18 درصد عنوان کرد.

به گفته آبسالان، میزان تولید زباله صنعتی در این استان نیز یک میلیون تن در سال است.

وی با اشاره به مکان‌یابی برای دفن زباله‌های ویژه صنعتی در این استان اظهار داشت: این مکان برای دفن زباله‌های ویژه صنعتی خراسان‌شمالی از جمله پتروشیمی، آلومینا و فولاد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان‌شمالی همچنین با بیان اینکه ساماندهی پسماندها اعم از؛ شهری، صنعتی و بیمارستانی از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های محیط زیست خراسان‌شمالی است، افزود: بر همین اساس با حمایت محیط زیست استان واحد بیوکمپوست در بجنورد ساخته شده است.

آبسالان با تاکید بر پرهیز از ریختن پسماندهای مواد مصرفی از جمله؛ ظروف پلاستیک که مدت زمان زیادی برای تجزیه طول می‌کشد، گفت: بر همین اساس این مواد باید از زباله‌های معمولی تفکیک شود.

وی همچنین اقدامات واحد انسانی محیط زیست استان را برشمرد و اظهار داشت: بر همین اساس از واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی و خدماتی پایش‌های مستمر صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی تشکیل کارگروه‌های پسماند و پیگیری مصوبات کارگروه، پیگیری خود اظهاری در پایش توسط صنایع و همچنین پیگیری برای رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی بجنورد را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی یادآور شد: مدیریت دفن پسماند در زباله‌گاه، نخاله‌های ساختمانی، ساماندهی تانکرهای فاضلاب و مجتمع‌های دامداری در سطح استان از دیگر فعالیت‌های محیط‌زیست برای تأمین محیطی سالم برای شهروندان است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول