اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی بانوان هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: 70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی در استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند.

70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی بانوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: از 17 هزار مجوز صادر شده در استان اردبیل برای مشاغل خانگی تعداد 12 هزار نفر متقاضی زن هستند که در رشته‌های متعدد برای بهره‌مندی از تسهیلات اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات برای این متقاضیان از سوی بانک‌ها انجام شده و تا آخر تیرماه نیز فرصت تمدید شده است تا متقاضیان این حوزه بتوانند از تسهیلات بانک‌های عامل بهره‌مند شوند.

منوری خاطر نشان کرد: بانوان اردبیلی علاقمندی خاصی را به ایجاد فرصت‌های مشاغل خانگی نشان دادند و دلیل آن نیز مهارت‌آموزی است که اکثر بانوان با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای و حتی مؤسسات و شرکت‌های خصوصی موفق به گذراندن دوره‌های مهارتی شدند.

این مسئول با اشاره به این‌که مشکلات دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی در زمینه ضامن حل شده است، اضافه کرد: با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی، بانک‌های عامل باید یک نفر ضامن را برای دریافت‌کنندگان این تسهیلات بپذیرند و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون ضامن معتبر فردی است که توانایی واریز مبلغ وام را دارد.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: نباید متقاضیان مشاغل خانگی دغدغه ضامن داشته باشند چرا که دولت مصوب کرده است در کسب و کار خانگی حساب یارانه‌ای فرد نیز می‌تواند ضامن باشد.

منوری در ادامه سخنان خود به مهلت مقرر شده پرداخت تسهیلات کسب و کار خانگی اشاره کرد و گفت: تمام اعتبارات مشاغل خانگی باید تا پایان تیرماه پرداخت شود و به نظر می‌رسد این مدت دیگر تمدید شدنی نیست.

وی همچنین افزود: مشکلی برای مشاغل اشباع شده وجود ندارد و دستگاه‌های دولتی در تمام رشته‌ها می‌توانند برای متقاضیان مجوزهای لازم را صادر و اقدامات لازم را نیز در این زمینه انجام دهند.

منوری از تأمین اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در تمام رشته‌ها خبر داد و تصریح کرد: در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی بیش از 300 عنوان شغلی بیان شده و تمام متقاضیان مشاغل خانگی در استان جز این عناوین شغلی به حساب می‌آیند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود پرداختی 20 میلیارد تومان ما تا پایان فروردین ماه در روزهای آینده افزایش یافته و به یک روند مناسب برسد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول